Suggestie: Het blad Spoor, Spoor Junior en Spoor Jongeren

• 5 maart 2018
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Misschien kan het blad Spoor ook over treinen gaan en niet alleen gaan behoren tot acties & uitjes. Dus als bijvoorbeeld weer ergens een Mat '64 in Nederland wordt gesignaleerd of een andere bijzondere treinen dan zou dat ook leuk zijn om er over te gaan hebben. Misschien kunnen jullie ook speciaal voor kinderen uitgeven. Mogelijk met de naam Spoor Junior. Dan kunnen de kinderen ook mee gaan profiteren en misschien wordt het dan wat eenvoudiger uitgelegd dan de volwassen taal. Ook kunnen er kleurplaten, doolhoven, puzzels in komen te staan alleen speciaal bedoeld voor kinderen. Voor jongeren kan er ook aandacht worden besteedt. Met name ook over informatie over bijvoorbeeld de DUO, OV Studentenkaart maar ook acties & uitjes en Interrail voor jongeren dat ze ook naar het buitenland met de trein kunnen gaan reizen. Misschien staan er tips in? Misschien kun je bijvoorbeeld voor een prikkie naar Parijs of Düsseldorf en wat zijn dan de bezienswaardigheden in de Europese steden?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het blad is bedoeld voor NS klanten en niet voor hobbyisten, daarvoor bestaan andere tijdschriften. Doel is om de klanten aan te moedigen vaker een reisje te maken.

Verder heeft NS niets te maken met DUO en de OV Studentenkaart.
Leuk dat je meedenkt, De Wajonger 🙂 Ik zal je suggesties aangeven! Informatie over DUO en het Studentenreisproduct wordt inderdaad door DUO zelf verschaft.
Reputatie 1
Een hobbyblad met vooral treintjesnieuws is inderdaad niet waar het zich op richt, maar eerlijk gezegd vind ik het blad ook nogal zouteloos. Hoopvol kijk ik het iedere keer door, maar zelden staat er veel in wat mij kan boeien. Spoor is ook geen reisgids, waar het voor een groot deel wel op lijkt. Het zou inderdaad best wat meer achtergrondinformatie en reis/kaarttips mogen geven, daar zouden de klanten meer aan hebben dan veel van de die semi-culturele artikelen. Een een jeugdpagina waarbij in ieder nummer even wat meer over een type trein of locomotief wordt vermeld zou best leuk zijn.

Reageer