beantwoord

Switchen van zakelijke kaart naar privé kaartje in een doorgaande sneltrein?

• 9 July 2014
  • 1 reactie
  • 136 Bekeken

Ik maak iedere vrijdag een treinreis van schiphol naar nijmegen. Ik heb een traject vrij abonnement van mijn werk van schiphol tot maarssen. Voor stuk van maarssen naar nijmegen kocht ik tot nu toe van te voren privé een kaartje (met korting) voor dit stuk van het traject. Dit is nu niet meer mogelijk.

Aangezien ik per sneltrein van schiphol naar nijmegen reis kan ik niet in Maarssen in- en uit checken. Zou ik nu dus de stoptrein moeten nemen naar maarssen, wat een flinke extra reis tijd op zal leveren.

Of het stuk van schiphol naar Maarssen in feite dubbel betalen. Doordat ik dan al in schiphol mijn privé kaart incheck terwijl ik dat stuk in feite al heb afgekocht met mijn zakelijke traject vrij abonnement.

Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Hendrik 9 July 2014, 20:49

Bekijk origineel

1 reactie

Badge
Nee, hier is geen oplossing voor. En dat is best vervelend, eerlijk gezegd. Want veel mensen hebben via hun werkgever een Trajectabonnement, dat ze echter niet privé mogen gebruiken. Een oplossing zou trouwens zijn (maar veel werkgevers willen dat niet) dat u het Traject Vrij-abonnement zelf koopt en zelf de facturen betaalt, en de aanschafprijs bij uw werkgever declareert. Dan kun je er namelijk wél gewoon privé mee reizen.

Om terug te keren naar uw vraag: u moet óf het hele traject op uw privékaart reizen óf in Maarssen (of een eerder station) uitchecken met uw Traject Vrij-kaart en inchecken met uw privékaart.

Reageer