Goede dag,
Ik ben een trouwe NS-reiziger. Recent heb ik zelfs mijn auto weggedaan om nog meer te reizen met jullie.
Ik probeer mijn omgeving hier ook in over te halen. Tegengeluid over vertragingen probeer ik tegen te spreken met mijn positieve verhalen over het comfort, goede service etc..
Helaas heb ik nu zelf te maken met een ervaring van minder goede service van de NS.
Wat is het geval?
Dit weekend reis is van Utrecht naar Hoorn (zaterdag) en terug (zondag). In de voorbereiding trof ik een 'Vroegboekkorting'. Uit nieuwsgierigheid heb ik hier gebruik van gemaakt en heb ik ook de tickets gedownload om te kijken of en hoe dit werkt (dit is namelijk nieuw voor mij).
Later realiseerde ik me dat ik met mijn kortingskaart (dal) veel minder betaal dan het tarief van deze vroegboekkorting. Per enkele reis Utrecht-Hoorn in het weekend scheelt dit 15,48-10,32= 5,16
Oftewel ik betaal dit weekend 2 x 5,16 = 10,32 te veel.
Ik begrijp van uw collega's aan de telefoon dat de vroegboek-tickets niet geretourneerd kunnen worden omdat ik ze geopend heb. Hoewel ik de verklaring ken, verbaast dit me: ten slotte staan de kaartjes in de toekomst en ik kan er vandaag (17 januari) nog niet mee hebben gereisd.
Een hele redelijk alternatief (zeker voor een vaste klant met grote loyaliteit naar de NS), vind ik dat ik dan maar de vroegboek-tickets gebruik dit weekend. Maar dat ik wel het verschil met het bedrag wat ik normaal zou betalen gecompenseerd krijg, oftewel deze Euro 10, 32.
Ik vind echt dat dit bij service hoort en het maakt ook dat ik in de toekomst nog verder mijn positieve beeld van de NS met mensen zal delen (en anders wordt het helaas ook deels een verhaal met irritatie; lijkt me een hele jammere en onnodige slechte pr).
Mijn naam is Simche Heringa
gpersoonlijke gegevens verwijderd door moderator]