beantwoord

Tellen jullie boete regels ook andersom?

• 16 april 2015
  • 1 reactie
  • 226 Bekeken

Stel ik heb een abonnement voor een traject, maar ik vergeet in te checken. Dan krijg ik vriendelijk een boete van 40 euro en moet ik alsnog betalen voor de reis, ook al heb ik eigenlijk al 180 euro betaald om een maand lang op dat traject te reizen. Allemaal erg eerlijk volgens de NS.

Maar stel een machinist vergeet te stoppen bij een station waar die zou moeten stoppen. Ook een menselijk foutje, alleen in plaats van dat het foutje slechts een mens raakt heeft het effect op de hele dag van een tal van mensen. Kunnen wij dan met z'n allen die daardoor geraakt worden ook 40 euro graaien? Vast niet he? 😉 Waarschijnlijk kan je die 2 euro terug krijgen voor het terugrijden met een andere trein... Foutje van de NS moet kunnen... Klanten daarentegen kunnen maar beter braaf hoge boetes betalen en in overvolle vertraagde veewagens hun verliezen delen.

Mijn vraag? Het geld maakt mij niet uit, voor 2 euro ga ik geen formulier invullen... Mijn half uur dat ik nu extra moet werken vandaag en daarom een afspraak mis kunnen jullie ook niet fixen... Maar wat kunnen jullie wel doen?
icon

Beste antwoord door Brian NS 16 april 2015, 19:04

Beste K. de Jong,

Ik snap dat je erg baalt als een trein een station voorbij, dat is ook zeker niet de bedoeling. Mocht dit gebeuren dan horen we dat ook graag. Je kunt dus bij meer dan 30 minuten vertraging een geld terug bij vertragingclaim indienen. En ik hoop dat je de afspraak nog kon verplaatsen.
Bekijk origineel

1 reactie

Beste K. de Jong,

Ik snap dat je erg baalt als een trein een station voorbij, dat is ook zeker niet de bedoeling. Mocht dit gebeuren dan horen we dat ook graag. Je kunt dus bij meer dan 30 minuten vertraging een geld terug bij vertragingclaim indienen. En ik hoop dat je de afspraak nog kon verplaatsen.

Reageer