beantwoord

Ten onrechte fietsestalling betaald in Amersfoort

• 13 februari 2020
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Gisteravond moest ik voor de fietsenstalling in Amersfoort ten onrechte € 2,50 betalen. Ik had mijn fiets om 6 uur ‘s ochtends gestald en rond 21:30 weer opgehaald. Dat is binnen 24 uur, dus zou gratis moeten zijn. Maar de poortjes gingen niet open, tenzij ik 2,50 met mijn bankpas betaalde. Onterecht dus. Bij NS klantenservice (telefonisch) kunnen of willen ze me niet helpen. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

icon

Beste antwoord door Mark NS 21 februari 2020, 13:48

Toch nog even een afsluitende update voor de meelezer: er is inderdaad iets misgegaan bij het registreren van een eerdere uitcheck waardoor de kosten zijn gaan doorlopen. De kosten daarvoor heb ik teruggestort! 

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

Hoi Diverobbie, welkom op de NS Community. 

Het gaat, begrijp ik, om een staling waarbij de eerste 24 uur gratis is, maar waar daarna € 1,25 per 24 uur extra moet betalen. Dat zou betekenen dat je € 2,50 hebt moeten betalen omdat het systeem er van uit is gedaan dat de fiets er tussen de 48 uur en 72 uur gestaan heeft. Heb je in de afgelopen dagen vaker gebruik van de stalling gemaakt en heb je het idee dat er eerder iets is mis gegaan met het uitchecken? Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom je moest betalen. 

Omdat het om Stallen op PIN gaat, is het goed mogelijk dat we die transacties niet kunnen inzien. Transacties gedaan met Stallen op PIN kunnen sowieso niet gecorrigeerd worden in het systeem, dat kan alleen bij transacties met Stallen op Rekening. Heb je een pinbon of een screenshot van de afschrijving? Telefonisch kan men je hier niet bij helpen, maar wellicht dat de Klantenservice via de chat, Facebook of Twitter nog iets voor je kan betekenen. 

Dag Mark,

Op vrijdag 7/2 heb ik ook gebruik gemaakt van de stalling en toen probleemloos (gratis). Tenminste, ik heb niet gemerkt dat er iets mis is gegaan. Maar het is wel toevallig (zaterdag t/m woensdag) 5 dagen ertussen = € 2,50. Dus een systeemfout met uitchecken op 7/2 zou het inderdaad kunnen zijn. Alsnog onterecht om me nu te laten betalen. Wat heb je nodig? Ik kan (via privé-chat o.i.d.) je een screenshot van de afschrijving tonen. Hoe doen we dat?

Badge

Ik heb je een privébericht gestuurd! 

Badge

Toch nog even een afsluitende update voor de meelezer: er is inderdaad iets misgegaan bij het registreren van een eerdere uitcheck waardoor de kosten zijn gaan doorlopen. De kosten daarvoor heb ik teruggestort! 

Reageer