beantwoord

Terugreizen/rondreizen met SRP/100% korting

  • 1 July 2022
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 3

Hoi, ik vroeg me af hoe het zit als ik wil terugreizen of over het algemeen 'rond' wil reizen met SRP (100% korting). Bijvoorbeeld, ik reis van Ht naar Zl, en dan via Amf weer terug naar Ht. Moet ik in Zwolle dan uit- en inchecken (zoals gebruikelijk), of maakt dit niet uit? Uiteindelijk reis ik toch gratis. Bedankt!

icon

Beste antwoord door Tamzin 1 July 2022, 16:11

Bekijk origineel

5 reacties

Er zijn wat dit betreft geen aparte regels voor het SRP, bij terugreizen richting vertrekstation geldt in principe uit/inchecken.

Daarnaast reis je met een SRP niet altijd gratis zoals je ten onrechte stelt

Reputatie 3

Er zijn wat dit betreft geen aparte regels voor het SRP, bij terugreizen richting vertrekstation geldt in principe uit/inchecken.

Daarnaast reis je met een SRP niet altijd gratis zoals je ten onrechte stelt

Klopt, ik bedoelde ook meer op momenten dat dat wel kan (dus dat zou kunnen worden gesteld bij elk abonnement waarop op het moment van reizen 100% korting geldt). Maar goed om te weten!

Reputatie 7
Badge +1

De enige regel is-en die geldt voor alle soorten ABO (ook voor mijn weekendvrij): je moet altijd vanAF de plek van insjek reizen en met de maatsch waar je hebt ingesjekt

Al wordt in de praktijk in de zeldzame gevallen dat er controle plaatsvindt en je ook nog net in een in principe niet toegestane richting reist meestal niet erg moeilijk gedaan-al kan het best zijn dat die slimme sentenhalers daar ook iets automaties voor gaan bedenken-want daar is wel tijd voor, niet voor gewoon de site en app netjes werkend houden

Tsja, reizen tegen de reisrichting in is formeel verboden, maar ik zou me er niet erg druk om maken. Als je op een dag met volledig vrij reizen gewoon helemaal niet incheckt heeft NS reeds beloofd geen boete te schrijven, maar enkel belerend toe te spreken. Heb je de tijd om tussendoor uit- en in te checken, dan zou ik dat doen, voor je eigen gemoedstoestand.

 

Let bij andere vervoerders een beetje op, o.a. bij Keolis (Blauwnet) maken ze van werkelijk iedere mug een olifant.

Reputatie 3

Bedankt @bahnrider en @Henk_NL voor de reacties. Ik begrijp inderdaad dat formeel gezien een uit- en incheck nodig is, en dat zou ik zelf dus ook doen (zeker voor de gemoedstoestand). Bedankt voor de hulp!

Reageer