beantwoord

terugvragen kosten kaartje, inchecken niet gelukt

• 4 July 2021
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Beste Ns, vanochtend heb ik geprobeerd een kaartje met korting te kopen. Eerst bij de automaat (dat kan blijkbaar niet meer), toen via de app, toen moest ik eerst mijn kaart toevoegen en toen zoeken naar de koop je kaartje met korting knop, uiteindelijk gevonden en een kaartje gekocht (na een kwartier heel hard zoeken van automaat tot app). Toen moest ik wachten op de mail en toen bleek mijn trein al bijna te gaan. Met veel stress toen toch ingechecked met mijn normale kaart met ns flrx abonnement, dus zonder korting, en de trein net gehaald. Nu zit ik balend in de trein. Met een kaartje volle pond en een ongebruikte in mijn mail met korting en wat een ingewikkeld proces! Mijn vraag bestaat uit twee delen. A) kan dit ook makkelijker en B) kan ik mijn ongebruikte kaartje annuleren of gebruiken voor de terugweg (dus ipv utrecht centraal --> schiphol andersom)?. Groeten en alvast bedankt voor uw reactie.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 4 July 2021, 12:38

Goedemiddag Janneke123456, welkom op de NS Community. 

Jammer om te lezen dat het allemaal zo lastig ging vanmorgen. Als je NS Flex hebt dan kan je via de app hierop Samenreiskorting aanzetten, of je kan dit als ticket kopen. Als je weet wat de opties zijn, dan is hier in principe weinig moeilijks aan. Naast korting via een abonnement of korting door met iemand mee te reizen, zijn er geen andere manieren om met korting te reizen. Voor het dubbele ticket kan je zoals genoemd even contact op nemen met onze klantenservice

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vraag me af op grond waarvan u een kortingkaartje wilde kopen, u reisde alleen en uw chipkaart gaf u die korting kennelijk niet. Korting met een chipkaart is de normale situatie. Uw mailkaartje met korting was niet geldig in deze situatie. Kijk maar eens wat Klantenservice in deze situatie gaat doen. Het lijkt er toch op dat u met een kortingskaartje wilde reizen waar u geen recht op had.

Reputatie 6

Kaartjes met korting kan je toch al jaren niet meer uit de automaat krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

Klopt. Het kopen van een kaartje met korting van mensen die ‘slim’ waren, was te populair. NS is wat intelligenter geworden en heeft het niet goed, maar wel beter opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Het idee is al jaren dat wanneer je met een OV-chipkaart reist je nu juist geen kaartjes meer koopt bij automaat of loket. En zeker niet wanneer je met NS Flex reist of met korting op saldo.

Het is mij uit het verhaal van @Janneke123456 niet duidelijk waarom ze geen korting heeft gekregen bij het inchecken als ze daar wel recht op heeft.

Goedemiddag Janneke123456, welkom op de NS Community. 

Jammer om te lezen dat het allemaal zo lastig ging vanmorgen. Als je NS Flex hebt dan kan je via de app hierop Samenreiskorting aanzetten, of je kan dit als ticket kopen. Als je weet wat de opties zijn, dan is hier in principe weinig moeilijks aan. Naast korting via een abonnement of korting door met iemand mee te reizen, zijn er geen andere manieren om met korting te reizen. Voor het dubbele ticket kan je zoals genoemd even contact op nemen met onze klantenservice

Badge +3

Een kaartje was helemaal niet nodig geweest want @Janneke123456 zegt dat ze een ov-chipkaart met NS Flex heeft (zonder abonnement dus zonder korting).

Dan kan je in de NS app (bij Meer - Mijn NS) of via de Mijn NS website gewoon Samenreiskorting aan zetten en inchecken met korting. Voorwaarde is dan wel dat je met iemand anders meereist die wél een NS abonnement heeft, of een Studentenreisproduct.

Reis je alleen, dan wijzig via de Mijn NS website voor €2 je Flex abonnement naar Weekend Voordeel en je krijgt een maand lang 40% korting op al je treinreizen in het weekend (na vrijdag 18:30). Wijzigen kan (nog) niet via de NS app.

Of gaat het toevallig om een Jongeren Dagkaart voor € 7,50? Die kan je inderdaad via de App kopen, via Meer - Kaartverkoop.

Je kunt die dan gebruiken voor de terugreis en voor de kosten van de heenreis contact opnemen met de Klantenservice, als je incheck voor de heenweg later was dan het moment van aankoop van het e-ticket.

Reputatie 7
Badge +3

Even voor de volgende keer: met online gekochte kaartjes kun je niet inchecken. De code is om eventuele poortjes te openen.

Reageer