beantwoord

ticket online kopen

• 5 September 2015
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Ik heb een reis uitgezocht en wil een ticket online kopen. Nergens zie ik een knop "koop ticket".
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 September 2015, 14:04

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
U vindt rechtsboven bij een reisadvies een knop Koop kaartje. U kunt ook via deze pagina e-tickets aanschaffen. Let op: eenmaal aangeschafte e-tickets kunnen niet worden gewijzigd of geretourneerd.
U vindt rechtsboven bij een reisadvies een knop Koop kaartje.
Let op dat die knop niet altijd een e-ticket oplevert dat geldig is voor de reis die u hebt opgezocht: Het houdt geen rekening met via-stations.
U vindt rechtsboven bij een reisadvies een knop Koop kaartje.
Let op dat die knop niet altijd een e-ticket oplevert dat geldig is voor de reis die u hebt opgezocht: Het houdt geen rekening met via-stations.

Ter aanvulling op Pe_pe:
Bij reizen die u zowel met de NS als met een andere vervoerder kunt maken is de kans groot dat de link "Koop kaartje" u een ongewenst ticket probeert aan te smeren.
Als u bijvoorbeeld van Nijmegen naar Roermond wil reizen dan kan dit rechtstreeks met Veolia (reistijd 1:19, prijs € 15,64) of met NS door te reizen via Den Bosch (reistijd 1:29, kosten € 19,40).

NS verkoopt hiervoor drie verschillende e-tickets:
Een e-ticket waarmee u uitsluitend met Veolia mag reizen, dit kost € 15,64
Een e-ticket waarmee u uitsluitend met NS mag reizen, dit kost € 19,40
Een e-ticket waarmee u zelf mag kiezen hoe u reist, dit kost € 19,40

Voor de reiziger zal er nooit een reden zijn om te kiezen voor de optie waarbij uitsluitend met de NS mag worden gereisd. Hiermee betaal je immers een hogere prijs, zonder dat je er keuzevrijheid voor terugkrijgt. Toch is dit de optie die NS standaard kiest, wanneer u vanuit de reisplanner klikt op "Koop kaartje" ook wanneer u een reisadvies heeft geselecteerd waarbij u met Veolia reist.

Dit is eerder op dit forum gemeld maar de dienstdoende moderator vond deze werkwijze heel normaal, dus ik vrees dat er nog steeds met enige regelmaat mensen in deze valkuil zullen trappen.
Dit is eerder op dit forum gemeld maar de dienstdoende moderator vond deze werkwijze heel normaal, dus ik vrees dat er nog steeds met enige regelmaat mensen in deze valkuil zullen trappen.

Volgens dit topic was NS 7 maanden bezig met het bouwen van een nieuwe reisplanner waarin deze problemen opgelost zouden moeten zijn. Volgens Thijs2 die toen nog Thijs NS heette en moderator was (onhandig dat dat niet meer in oude berichten te herkennen is), zou er snel een oplossing komen. Van die nieuwe reisplanner ontbreekt echter nog steeds ieder spoor en dat topic wordt sindsdien door NS genegeerd.

Reageer