beantwoord

ticket voor fiets mee in de trein niet kunnen gebruiken

• 13 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Hallo, ik wilde vandaag mijn fiets mee in de trein nemen en heb daarom een ticket gekocht hiervoor. Echter blijkt zojuist mijn fiets kapot te zijn, en heb ik hem helaas niet mee kunnen nemen. Het kaartje voor de fiets heb ik dus niet kunnen gebruiken (13-8-2019). Is het misschien mogelijk een nieuw kaartje te krijgen voor maandag 19-8-2019? Dan is mijn fiets gerepareerd en kan ik hem wel meenemen. Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie!
icon

Beste antwoord door Laura NS 13 augustus 2019, 10:13

Hoi I.Lukasik en welkom op onze NS Community!

Wat vervelend dat je fiets stuk is! Zonde als je het ticket daarom niet meer zou kunnen gebruiken. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi I.Lukasik en welkom op onze NS Community!

Wat vervelend dat je fiets stuk is! Zonde als je het ticket daarom niet meer zou kunnen gebruiken. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Reputatie 6
Volgens de eigen NS voorwaarden kan een eenmaal geopend E-ticket niet meer gewijzigd worden. Dit is een duidelijke regel, waarom adviseer je dan toch (schijnbaar voor coulance ?) contact op te nemen met Klantenservice @Laura NS ? Dit wordt al gauw rechtsongelijkheid voor de mondige reiziger......
Het hoeft niet per se over een e-ticket te gaan, trouwens. Maar dit maakt ook weinig verschil.Heb je verder gelijk in, AbbeyRoad, maar niet geschoten... 😉
Reputatie 6
maar niet geschoten... ;)

En daar gaat het dus fout @Laura NS
Het lijkt me beter, er van uit gaande dat het een E- ticket betreft, dit advies niet te geven.
Immers de voorwaarden zijn duidelijk en er wordt nu een verwachting richting de NS klant gewekt, dat het via "een achterdeurtje" (lees Community) wel lukt. Dat kan natuurlijk niet !
Badge +3
Bij e-tickets zou moeten gelden bij het klagen bij klantenservice: wel geschoten, altijd mis. Zie de gebruiksvoorwaarden. Klaar.

De dagkaart Fiets Dal kun je heel eenvoudig vlak voor vertrek in de automaat op het station kopen. Mocht je reis om welke reden dan ook niet doorgaan dan koop je gewoon het kaartje niet. Hoef je ook niet te bedelen bij Klantenservice om restitutie.
I.Lukasik, de regel is inderdaad dat restitutie niet mogelijk is. Dit komt mede doordat je met een fietsticket niet incheckt. Hier is dus geen controle op, of je hem wel of niet hebt gebruikt. Als klantenservice dit aanhoudt, staat het helemaal in zijn recht.

Reageer