beantwoord

tickets gekocht voor gecancelde rit

  • 23 november 2019
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Gistermiddag om 16.10 heb ik een retourticket gehaald van station Twello naar Deventer. Op dat moment stond in de app dat de trein gewoon zou rijden.

Om 16.29 zou ik met de trein gaan maar vervolgens bij aankomst kwam ik er achter dat er geen trein reed. 

Ik heb nu dus voor niks een ticket gekocht.

Ik zou het netjes vinden als ik mijn geld teruggestort kan krijgen. Is dit mogelijk?

icon

Beste antwoord door iMark 23 november 2019, 11:50

Je kunt natuurlijk wel Geld Terug bij Vertraging krijgen, ook met een e-ticket. Wanneer je reis meer dan 30 minuten vertraagd was geweest dan kun je al claimen.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u het kaartje in de automaat of aan het loket gekocht en er niet mee hebt ingecheckt kunt u het inleveren bij elk loket. Als het een e-ticket betreft kunt u het niet meer inleveren.

Dat is ook een van de redenen waarom je beter met een OV-chipkaart kunt reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

Treinkaartjes zijn de hele dag geldig, niet voor een bepaalde rit. Met jouw vervoersbewijs had je met een andere trein kunnen gaan.

Zoals @Tamzin al aangegeven heeft, kun je wel voor een kaartje uit de automaat geld terugvragen als je daarmee niet hebt ingecheckt.

Voor e-tickets wordt echter geen geld teruggegeven en kunnen niet meer gewijzigd worden. Er kan (nog) niet worden nagegaan of er alsnog mee is gereisd.

Badge +3

Je kunt natuurlijk wel Geld Terug bij Vertraging krijgen, ook met een e-ticket. Wanneer je reis meer dan 30 minuten vertraagd was geweest dan kun je al claimen.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

 

Reageer