beantwoord

Tickets printen, waarom?

• 19 maart 2017
  • 83 reacties
  • 4462 Bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

Reputatie 7
Badge
Op de PDF staat als watermerk in de foto dus je naam, geboortedatum en reisdatum.
Is juist, maar WAT is dan het verschil tussen tonen van een vodje papier met AZtek code en watermerk in de foto met naam, geboortedatum en reisdatum, en het tonen van een beeldscherm waarop diezelfde PDF met Aztek code, en watermerk in de foto met naam, geboortedatum en reisdatum staat???

Tot nu toe heeft @Loes een verschil aangegeven: je kan meestal niet printen in de trein, dus geen ticket aanmaken als Loes in beeld is. Maar @Monique heeft ook gelijk dat je de PDF per email ontvangt, zodat je daarmee de aanmaakdag en tijd kunt laten zien op het beeldscherm van je telefoon, tablet of laptop. Dan is Loes weer tevreden :D

Overigens verwacht ik nu een stormloop op mobiele printers LOL
https://www.printershop.nl/product/580078/epson-workforce-wf-100w.html
@Robert b
Precies. Dus papier is makkelijker te frauderen ?
@henk.nl
voor mij nog steeds een reden dat papier makkelijker te frauderen is.
Voor 10 euro ga ik geen site nabouwen (eerst de opleiding gaan volgen dan want daar heb ik nu geen sjoege van). Wat wel makkelijk is, is printen. Wat plak en knipwerk. Kopiëren. En voila....fraude ?
Badge +3
Op de PDF staat als watermerk in de foto dus je naam, geboortedatum en reisdatum.
Is juist, maar WAT is dan het verschil tussen tonen van een vodje papier met AZtek code en watermerk in de foto met naam, geboortedatum en reisdatum, en het tonen van een beeldscherm waarop diezelfde PDF met Aztek code, en watermerk in de foto met naam, geboortedatum en reisdatum staat???

Dat verschil is er dus niet, maar dan moet een conducteur dus jouw telefoon gaan bekijken en inzoomen op de PDF om te kijken of alles wel klopt? Lijkt me geen wenselijke situatie en gaat dus ook niet gebeuren.
Code scannen! Alle informatie die je als HC wilt hebben, inclusief aanmaaktijd, zit IN de code, en die is praktisch niet na te maken. Via welk platform die aangeboden wordt maakt dan ook weinig uit. Alles om de code heen is, sinds HC's de codes kunnen scannen, volkomen onzin.
@Robert b
Een leesbril opzetten om de print te lezen is net zo lastig als inzoomen misschien ??
Badge +3
Heb mijn +1/+1,25 leesbril op hoor, anders zijn mijn armpjes bijna te kort tegenwoordig (ik word volgend jaar 50) :P

Maar mijn telefoon geef ik niet uit handen aan wie dan ook.
Reputatie 7
Badge
Code scannen! Alle informatie die je als HC wilt hebben, inclusief aanmaaktijd, zit IN de code, en die is praktisch niet na te maken.
@Henk.... Loes is je nu eeuwig dankbaar! ze kan na het scannen van de code op de terminal dus zien wanneer de ticket is aangemaakt?!

Daar gaan mijn aandelen in de mobiele printers 😠
@klant jac en @henk_nl
Ik dacht exact t zelfde! Wat zal loes blij zijn nu ?
Mag ik met jullie nog de reactie delen van de NS klantenservice??

Je moet jouw ticket printen omdat het één van de voorwaarden van jouw ticket is.

Groeten,
Ik zal geen naam noemen.
Ik twijfel even of de nieuwe MCL het ook direct laat zien, ik praat meer over welke informatie technisch beschikbaar is. Aan die eeuwige dankbaarheid twijfel ik hoor :$

Heb je een Android-foon? Download 'MyFirstRailpocket', kan je HC spelen 😉
Reputatie 7
Badge
Mag ik met jullie nog de reactie delen van de NS klantenservice??
Je moet jouw ticket printen omdat het één van de voorwaarden van jouw ticket is.
Groeten, NS.

Ik ga voortaan de kleine lettertjes bij de voorwaarden van NS opvragen en met de leesbril goed lezen...
Voor ik het weet staat in die voorwaarden dat ik voor instappen moet knielen, dat ik bij controle een dansje moet doen voor de conducteur, en na vertrek uit de trein iets moet kopen uit 1 van de NS winkels.
Badge +3
Ik zal geen naam noemen.
Die zit nog in zijn proeftijd denk ik.. geloof dat ik wel weet wie zoiets zou zeggen maar ja, met name op Twitter en aan de telefoon worden er wel meer dingen gezegd die pertinent niet waar zijn of totaal niets toevoegen aan jouw vraag. 😃
Ik ga eens op pad. Zal pas zaterdag zijn en zal dan ff kijken of ik een aanmaaktijd en datum kan zien. Ik kan me het niet terughalen. Als die info in de code zit versleuteld is het top.
Terugkomend op de mail Monique trein. Ik krijg vaak tickets te zien, die men via Whatts app door heeft gestuurd. Dan heb ik geen bewijs van een mail dat deze is aangemaakt. Alle andere manieren om tickets te downloaden houdt dit probleem, tenzij het idd in de code staat.
Oh ja Henk. Ik check altijd of men bv een screenshot aanbiedt of ms een eigen gebouwde app (heb daar geen flauw benul van he), maar ik draai in de app altijd het e-ticket ivm controle ID die dan sneller kan.
Badge +3
Heb je een Android-foon? Download 'MyFirstRailpocket', kan je HC spelen ;)
Oei, ja ik heb een Android ben wel benieuwd maar wil er geen spelletjes op. Heb wel de Shifts app waar je dienstnummers en treinnummers kan checken en zo, maar die werkt nog maar half, is volgens mij geblockt omdat je daar wel heel veel kon zien.
Ben ff op zoek naar een oude barcode, gimme a sec.
Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge
Download 'MyFirstRailpocket', kan je HC spelen ;)
Dan speel ik met vuur 🆒
http://www.treinreiziger.nl/wp-content/uploads/2016/06/eticketSmartphone.png

Die doet het gewoon met de app. Werkt niet je-van-het omdat je geen fysieke 2d-barcode scanner hebt, maar de camera gebruikt. Op basis van ordernummer zijn er ook nog calls naar de backend te sturen. Zo worden bijvoorbeeld tijdstippen van controle gelogd in de achterkant, die de MCL weer laat zien.

Heb net wat gekregen van Henk, maar helaas, ik kan er geen aanmaakdatum en tijd op terug vinden ?. Zou ook al veel discussie kunnen voorkomen.
Eeuwig zonde. Ik zeg rfc indienen 🆒
Reputatie 7
Badge
Zal ik een eticket sturen! Henk ? Loes?
@loes
Er staat toch... created at ?

En vroeg me nog af. Als klanten tickets krijgen via Whatsapp? Ook daar staat toch een tijd bij?
Badge +3
Haha, wat moet Henk tussen Delft en Delft-Zuid?
Als ik nu een e-ticket aanmaak en deze morgen pas opstuur, dan zit er al een dag verschil in. Ik kan dat gewoonweg niet nagaan. Wanneer een e-ticket is gedownload op een smartphone is weer de verkeerde datum. In dit geval staat de tijd altijd later en het is niet echt tof om in iemands whatt's app te gaan neuzen. Das iets met privacy.
Die tickets Dt-Dtz komen uit een artikel van Treinreiziger.nl. Had @Loes een ticket gestuurd wat ik zelf nog had liggen, maar heb weinig zin om ze te ontdoen van alle persoonsgegevens, dan blijft er weinig over. En het is niet mijn naam die erin staat, dus dat vind ik helemaal geen stijl.

Created at + ordernummer, maar in de MCL komt dat dus niet terug. Jammer, de informatie is er dus wel.

Reageer