beantwoord

Tienertoer datum wijzigen

  • 18 juli 2018
  • 1 reactie
  • 184 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb met een vriendin perongelijk de verkeerde datum van de tienertoer aangeklikt en weet dat het niet meer te wijzigen is. Maar kan je wel bij de conducteur een handtekening regelen dat we alsnog op as donderdag kunnen reizen ipv woensdag vandaag?

18-07-2018 naar 19-07-2018

We reizen niet op woensdag omdat we dan beide niet kunnen vandaar dat we donderdag willen en zouden moeten reizen!
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 juli 2018, 11:21

Het is niet mogelijk om de datum van een e-ticket te wijzigen of geld terug te krijgen voor een e-ticket dat al is gedownload. NS kan namelijk (nog) niet controleren of je niet toch het ticket hebt afgedrukt en ermee bent gaan reizen. Zou je de datum nog kunnen wijzigen, dan zou je twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één. Zou je je geld terug kunnen krijgen, dan zou je gratis kunnen reizen.



Wat je voorstelt met de handtekening van de conducteur is aardig bedacht, maar voorkomt niet dat het e-ticket meerdere dagen gebruikt zou kunnen worden. Je zou de tickets elk twee keer kunnen afdrukken en vervolgens met één exemplaar op woensdag reizen en met het exemplaar met handtekening van de conducteur op donderdag reizen. Daarom is dit geen optie.



Je zou hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is je tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Het is niet mogelijk om de datum van een e-ticket te wijzigen of geld terug te krijgen voor een e-ticket dat al is gedownload. NS kan namelijk (nog) niet controleren of je niet toch het ticket hebt afgedrukt en ermee bent gaan reizen. Zou je de datum nog kunnen wijzigen, dan zou je twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één. Zou je je geld terug kunnen krijgen, dan zou je gratis kunnen reizen.

Wat je voorstelt met de handtekening van de conducteur is aardig bedacht, maar voorkomt niet dat het e-ticket meerdere dagen gebruikt zou kunnen worden. Je zou de tickets elk twee keer kunnen afdrukken en vervolgens met één exemplaar op woensdag reizen en met het exemplaar met handtekening van de conducteur op donderdag reizen. Daarom is dit geen optie.

Je zou hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is je tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer