beantwoord

tientour - geldigheid van gebruik

• 10 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 281 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
ik heb van iemand gehoord dat tienertour is veranderd, dat je namelijk alleen kan uitstappen bij je haltes van je geplande route. Ik kan nergens iets erover vinden dus ik ben benieuwd of het waar is. Ik zou het graag zo snel mogelijk willen weten of dat klopt. En misschien wat meer informatie erover want het is een beetje vaag
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 augustus 2019, 00:42

Tienertour bestaat niet meer, zie :
https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/jongerentoer.html

@a123 De Tienertoer (of eigenlijk jongerentoer) is inderdaad gewijzigd, maar niet zo drastisch als je nu denkt. Je mag voor elke dag een traject uitkiezen dat je retour (dus heen en terug) mag afleggen. Je mag op alle tussenliggende stations beginnen, eindigen of een tussenstop maken, zolang je maar een route volgt die volgens de reisplanner is aangegeven. Met een retour Amsterdam - Maastricht mag je dus ook van Utrecht naar Eindhoven reizen en tussendoor in Den Bosch uitstappen. Maar een ommetje via Breda is dan weer niet toegestaan.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

@a123 De Tienertoer (of eigenlijk jongerentoer) is inderdaad gewijzigd, maar niet zo drastisch als je nu denkt. Je mag voor elke dag een traject uitkiezen dat je retour (dus heen en terug) mag afleggen. Je mag op alle tussenliggende stations beginnen, eindigen of een tussenstop maken, zolang je maar een route volgt die volgens de reisplanner is aangegeven. Met een retour Amsterdam - Maastricht mag je dus ook van Utrecht naar Eindhoven reizen en tussendoor in Den Bosch uitstappen. Maar een ommetje via Breda is dan weer niet toegestaan.
Ik heb een aantal reacties verwijderd en één reactie aangepast vanwege de toonzetting (en reacties daarop). Iedereen heeft een andere methodiek van reageren en daar iets niets mis mee. Als jij vind dat het beter kan, dan is het prima om jouw verhaal te plaatsen, maar ga niet elkaar lopen af te snauwen. Als er persoonlijke vetes zijn, kunnen die beperkt blijven tot privéberichten.

@a123 Welkom bij de NS Community! tridek_ok heeft je inhoudelijk al aangegeven hoe het tegenwoordig werkt met de Jongerentoer. Mocht je verder nog vragen hebben dan lees ik het graag! 🙂
Iedereen heeft een andere methodiek van reageren en daar iets niets mis mee. Als jij vind dat het beter kan, dan is het prima om jouw verhaal te plaatsen, maar ga niet elkaar lopen af te snauwen.

C'est le ton qui fait la musique
Wat jammer. Het lijkt erop dat een superleuk idee voor tieners steeds verder wordt uitgekleed. Iets waar ik vroeger veel plezier aan heb beleefd, wordt nu om zeep geholpen door de NS.

Als ik het goed begrijp, dan krijg je nu dus 3 dagretouren die je vooraf vast moet leggen (datum en traject). Het mooie aan tienertoer was juist altijd dat je 'op avontuur' kon gaan. Halverwege je trip naar het Dolfinarium beslissen om toch maar te gaan chillen op het strand in Scheveningen... of iets anders.

Het is voor veel tieners een eerste keer dat ze zelfstandig gaan reizen. Dat gevoel van vrijheid en zelfstandigheid wordt nu voor een groot deel afgepakt. En waarom? Ik snap het niet.
Noem me een romanticus, maar juist die vrijheid was het leukste aan tienertoeren.

Ik hoop dat er iemand wakker wordt bij de NS en inziet dat wat er nu is overgebleven van het concept wel erg karig is. Dat mag eigenlijk de term "toer" niet meer dragen.
Reputatie 5
Tja, alle leuke betaalbare formules worden door NS de nek omgedraaid. Maar NS is dan ook geen liefdadigheids-instelling.
Reputatie 6
Tja, alle leuke betaalbare formules worden door NS de nek omgedraaid. Maar NS is dan ook geen liefdadigheids-instelling.

Nog nooit eerder waren er bij NS zoveel betaalbare kaartjes. Noem bv de bijna gratis kaartjes van het Kruitvat, Hema enz. Ook de volop verstrekte upgrades voor de eerste klas horen hierbij.
Dat de jongerentoer sterk is veranderd is erg jammer, het avontuur is er echt af en de reismogelijkheden zeer beperkt. Dat is erg jammer maar heeft niets te maken of NS wel of niet een liefdadigheidsinstelling is.

Reageer