beantwoord

Tijd tussen bestelling en ontvangst van e-ticket

• 15 februari 2014
  • 8 reacties
  • 2704 Bekeken

Ik heb een eticket besteld voor groepsretour die ik betaald heb; ik heb een betaalsbevestiging ontvangen. Maar ik heb na 3,5 uur nog geen bevesting ontvangen van mijn eticket; ik kan mijn eticket dus nu ook nog niet printen! 😞
icon

Beste antwoord door Anonymous 15 februari 2014, 18:08

Mijn ervaring is dat ik binnen enkele minuten een e-mailtje met de e-ticket ontvang op het opgegeven e-mailadres.
Misschien trap ik een open deur in, maar heb je ook al eens gekeken in de map "ongewenste post" of welke map er bij jou ook gebruikt wordt voor het dumpen van spammail.
De e-tickets worden n.l. als bijlage bij de e-mail meegestuurd en niet alle providers en/of e-mail programma's staan dat toe en behandelen dergelijke mailtjes dan als ongewenst en zetten het in de desbetreffende map.

Bekijk origineel

8 reacties

Beste Esther,

Normaliter ontvang je binnen enkele minuten een e-mail met je E-ticket (dus klopt wat Hans schrijft) Goed om te lezen dat het opgelost is.
Veel reisplezier.

Vriendelijke groet,

Leny

Hmm...mijn vorige bericht staat er wat raar tussen. Excuus.
Ik haak even in. Ook bij mij gaat het niet vlot. Ik heb de aanbieding van de spoordeelwinkel (Bakker Bart) verzilverd en daarbij een railrunner. De voucher voor Bakker Bart is er wel, de e-tickets voor de trein niet.
Op de site gaf hij na de betaling ook door dat er "iets mis was gegaan" en dat ik contact op moest nemen met de klantenservice. Dit heb ik gedaan, het zou goed komen, maar we zijn ruim een uur verder.
Ik vind dit niet echt een handige manier om tickets te bestellen.....

Hoi Louise,

Ik denk dat er verschillende dingen door elkaar heen lopen. Je hebt het over een voucher voor Bakker Bart met een treinreis daarheen, maar ook over een Railrunner.

In feite spreek je dan over 2 verschillende bestellingen.
Ten eerste die stedentrip naar Bakker Bart.
Zoals Stephan terecht opmerkt zou je daarvoor 2 mailtjes moeten ontvangen, eentje met de voucher voor Bakker Bart en een tweede met de couponcode voor een e-ticket (vervoersbewijs voor de trein).

Railrunners kun je niet standaard bij aanbiedingen in de Spoordeelwinkel bestellen.
Die zul je dus los moeten bestellen als e-ticket. Direct na de bestelling c.q. betaling krijg je op het scherm al een mogelijkheid om die railrunner als e-ticket te printen, maar daarnaast krijg je ook nog een bevestigingsmailtje met als bijlage diezelfde e-ticket.
Naar mijn mening kun je - ook bij aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel - alleen maar op die manier aan Railrunners komen.
En kennelijk is het ook bij het bestellen van een Railrunner niet goed gegaan.

Ik hoop dat ik hiermee de knoop (die ik althans zag) ietwat heb kunnen ontwarren. Ik kreeg n.l. de indruk dat het probleem met de Railrunner wat dreigde onder te sneeuwen (en dat bij deze lente 🙂 ).

Vr. groet
Hans

Beste Louise,

Als je een bestelling plaatst in de Spoordeelwinkel, krijg je normaliter twee mailtjes: in jouw geval één met de voucher voor Bakker bart en één met de couponcode (1) voor een e-ticket. Deze couponcode kun je vervolgens verzilveren op de website van de NS en dan krijg je een e-ticket (2). Dit e-ticket is dan je vervoersbewijs.
Waar loop je precies op vast? Ontvang je geen (1) couponcode van de Spoordeelwinkel of heb je het (2) e-ticket niet ontvangen?
Ik heb overigens je vorige reactie even verwijderd omdat deze er nu dubbel staat. :)

Ik hoor graag van je,

Met vriendelijke groet,

Stephan

@ Esther: Ik heb de titel even ingekort om het topic beter vindbaar te maken 😉
Beste Esther,

Normaliter ontvang je binnen enkele minuten een e-mail met je E-ticket (dus klopt wat Hans schrijft) Goed om te lezen dat het opgelost is.
Veel reisplezier.

Vriendelijke groet,

Leny

Hmm...mijn vorige bericht staat er wat raar tussen. Excuus.
Ik haak even in. Ook bij mij gaat het niet vlot. Ik heb de aanbieding van de spoordeelwinkel (Bakker Bart) verzilverd en daarbij een railrunner. De voucher voor Bakker Bart is er wel, de e-tickets voor de trein niet.
Op de site gaf hij na de betaling ook door dat er "iets mis was gegaan" en dat ik contact op moest nemen met de klantenservice. Dit heb ik gedaan, het zou goed komen, maar we zijn ruim een uur verder.
Ik vind dit niet echt een handige manier om tickets te bestellen.....
Badge
Beste Esther,

Veel reisplezier.

Vriendelijke groet,

Leny
Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik had vandaag de eticked couponcode nog niet ontvangen. Heb de klantenservice gebeld en die hebben er alsnog een doorgestuurd.
Je kunt een E-ticket toch ook gewoon printen vanaf de webpagina (even op het linkje klikken) direct nadat je de betaling gedaan hebt (of de couponcode hebt ingewisseld)?
Dat is in elk geval wat ik altijd doe en heb al meer dan eens gehad dat het mailtje met de link naar het E-ticket pas later kwam, al heeft het bij mij nooit uren geduurd.

Wel is het al vaker voorgekomen dat het mailtje pas kwam terwijl ik reeds, met geprint E-ticket, in de trein zat.

Klopt Daniel. Ik denk echter dat na 3,5 uur e.e.a. al wel van het scherm is verdwenen.
En een PDF-je is ook wel makkelijk als je een aantal malen per dag tussen dezelfde stations heen en weer moet reizen (fraude!).

Eén van mijn buren moest een tijdje terug op één dag 3 of 4 keer naar het ziekenhuis voor een dagcurve.
Station bij hem zo ongeveer voor de deur en bij ziekenhuis voor de deur. Dus trein was mooiste manier daar te komen.
Na controle heeft hij dat PDF-je gewoon opnieuw uitgeprint.
Ook hier heeft dus elk nadeel (hoge reiskosten) z'n voordeel (PDF-je printen). :D

Reputatie 2
Je kunt een E-ticket toch ook gewoon printen vanaf de webpagina (even op het linkje klikken) direct nadat je de betaling gedaan hebt (of de couponcode hebt ingewisseld)?
Dat is in elk geval wat ik altijd doe en heb al meer dan eens gehad dat het mailtje met de link naar het E-ticket pas later kwam, al heeft het bij mij nooit uren geduurd.

Wel is het al vaker voorgekomen dat het mailtje pas kwam terwijl ik reeds, met geprint E-ticket, in de trein zat.
Mijn ervaring is dat ik binnen enkele minuten een e-mailtje met de e-ticket ontvang op het opgegeven e-mailadres.
Misschien trap ik een open deur in, maar heb je ook al eens gekeken in de map "ongewenste post" of welke map er bij jou ook gebruikt wordt voor het dumpen van spammail.
De e-tickets worden n.l. als bijlage bij de e-mail meegestuurd en niet alle providers en/of e-mail programma's staan dat toe en behandelen dergelijke mailtjes dan als ongewenst en zetten het in de desbetreffende map.

Reageer