Maar hoe kan het nu dat mijn klassewissel korting niet meer geaccepteerd werd? Het enige wat ik kan bedenken is dat ik met Veolia
gereisd ben. En dan ook nog;de prijs Roermond-Venlo bedroeg bij uitcheck 1,13 Euro ,dat is weinig. Ook al zo-n vraagteken! Groet!
Beste antwoord door Sivan NS
Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Het goede nieuws is dat er geen mankement is aan een automaat, kaart of ander stuk elektronica. Wat hier gebeurt is een redelijk specifiek scenario. Dit scenario kan bij een paar gevallen voorkomen.
In de actieperiode van de 1e klas boost (1e klas abonnementstarief verlaagd) heeft het 1e klas VDU-product van deze reiziger 50% korting. De 2e klas klassewissel heeft dat niet, die heeft 40% korting. Op het moment dat de klassewissel op de kaart wordt geplaatst door de automaat, krijgt de klassewissel een speciale markering mee. Die markering zorgt ervoor dat het product altijd als eerste wordt gevalideerd bij de volgende check-in. Na de eerste check-in is de markering weg. Bij een latere check-in wordt de normale productselectie toegepast. Hierbij is er een voorkeur om te kiezen voor het product met de hoogste korting. Vanwege de actie is dat nu het basisproduct met 50% korting.
Dit ongewenste effect van de 1e klas boost actie is niet door NS voorzien. De keuze voor de hoogste korting werkt normaliter altijd goed omdat basisproducten en klassewissels allemaal en op ieder moment dezelfde kortingen hebben. Bij de 1e klas boost actie is dat helaas “verstoord”.
Onze beheerders zijn aan het uitzoeken hoe we hiermee om moeten gaan. Of en wanneer de werking in het algemeen aangepast gaat worden, kan ik nog niet zeggen.
Bekijk origineel
In de actieperiode van de 1e klas boost (1e klas abonnementstarief verlaagd) heeft het 1e klas VDU-product van deze reiziger 50% korting. De 2e klas klassewissel heeft dat niet, die heeft 40% korting. Op het moment dat de klassewissel op de kaart wordt geplaatst door de automaat, krijgt de klassewissel een speciale markering mee. Die markering zorgt ervoor dat het product altijd als eerste wordt gevalideerd bij de volgende check-in. Na de eerste check-in is de markering weg. Bij een latere check-in wordt de normale productselectie toegepast. Hierbij is er een voorkeur om te kiezen voor het product met de hoogste korting. Vanwege de actie is dat nu het basisproduct met 50% korting.
Dit ongewenste effect van de 1e klas boost actie is niet door NS voorzien. De keuze voor de hoogste korting werkt normaliter altijd goed omdat basisproducten en klassewissels allemaal en op ieder moment dezelfde kortingen hebben. Bij de 1e klas boost actie is dat helaas “verstoord”.
Onze beheerders zijn aan het uitzoeken hoe we hiermee om moeten gaan. Of en wanneer de werking in het algemeen aangepast gaat worden, kan ik nog niet zeggen.