beantwoord

Tijdelijk studentenproduct

  • 17 november 2016
  • 1 reactie
  • 109 Bekeken

Mijn ov-chipkaart is vorige week kapot gegaan dus heb ik een nieuwe kaart moeten aanvragen. Ik mijn product tijdelijk (voor 1 week) op een anonieme kaart gezet. Nu is het probleem dat ik mijn nieuwe kaart, heel dom, bij het huis van mijn ouders heb laten bezorgen en die is vandaag binnen gekomen.

Ik heb een mailtje ontvangen dat, wanneer ik mijn kaart nog niet had ontvangen, ik het product nog een keer kon overzetten op de anonieme kaart. Ik was daar dus mee bezig maar bij de laatste stap kreeg ik een pop-up dat mijn oude ov-chipkaart blokkeert als ik een tijdelijk product op die kaart zet. gaat het dan om de kaart die kapot is gegaan of gaat het om de kaart die ik per post vandaag bij mijn ouders thuis heb ontvangen?
icon

Beste antwoord door Minke NS 18 november 2016, 10:09

Hey Wouter, welkom op het NS serviceforum.



Slim dat je je StudentenOV op een anonieme OV-chipkaart hebt gezet om extra kosten te voorkomen. Voor de meelezers: een tijdelijk StudentenOV kan hier aangevraagd worden op een andere persoonlijke of anonieme OV-chipkaart. Voor jou is het gewoon mogelijk om opnieuw een tijdelijk abonnement op je anonieme OV-chipkaart te plaatsen. Wanneer je dit doet, zal dit weer voor 7 dagen ingaan. Tijdens die 7 dagen kun je alleen gebruikmaken van het tijdelijke abonnement en niet van de nieuwe kaart die bij je ouders is bezorgd. Het is belangrijk dat je deze termijn aanhoudt. De nieuwe kaart kun je dan na 7 dagen weer gebruiken. Het is dus niet zo dat de productblokkering voor altijd is. Wat ook mogelijk is, is dat je op eigen kosten naar je ouders reist. Je kunt de kosten dan achteraf terugvragen voor die reis en je hoeft dan niet 7 dagen te wachten voordat je de nieuwe kaart kunt gebruiken. Persoonlijk zou ik voor de eerste optie kiezen die je zelf ook had bedacht, dat scheelt weer wat berichten en telefoontjes met de klantenservice.
Bekijk origineel

1 reactie

Hey Wouter, welkom op het NS serviceforum.

Slim dat je je StudentenOV op een anonieme OV-chipkaart hebt gezet om extra kosten te voorkomen. Voor de meelezers: een tijdelijk StudentenOV kan hier aangevraagd worden op een andere persoonlijke of anonieme OV-chipkaart. Voor jou is het gewoon mogelijk om opnieuw een tijdelijk abonnement op je anonieme OV-chipkaart te plaatsen. Wanneer je dit doet, zal dit weer voor 7 dagen ingaan. Tijdens die 7 dagen kun je alleen gebruikmaken van het tijdelijke abonnement en niet van de nieuwe kaart die bij je ouders is bezorgd. Het is belangrijk dat je deze termijn aanhoudt. De nieuwe kaart kun je dan na 7 dagen weer gebruiken. Het is dus niet zo dat de productblokkering voor altijd is. Wat ook mogelijk is, is dat je op eigen kosten naar je ouders reist. Je kunt de kosten dan achteraf terugvragen voor die reis en je hoeft dan niet 7 dagen te wachten voordat je de nieuwe kaart kunt gebruiken. Persoonlijk zou ik voor de eerste optie kiezen die je zelf ook had bedacht, dat scheelt weer wat berichten en telefoontjes met de klantenservice.

Reageer