Toegestane reisroute op zelfde traject bij de Dagretour betekent bv voor

• 11 augustus 2016
  • 12 reacties
  • 937 Bekeken

Reisroute: Delfzijl - Vlissingen op een zaterdag
Reisplanner geeft: 2 x optie om te vertrekken om 5.47uur - via Utrecht= 2x OVERSTAPPEN of via Lelystad =RECHTSTREEKS

1 HEENWEG Mag ik reizen via de rechtstreekse route , ondanks dat die een half uur langer duurt??

2 Volgens mij mag ik de Dagretour op elke plek onderbreken, en verder reizen op het geplande traject: klopt dat ook??

3 TERUGREIS: vreemd genoeg bestaat de reisroute via Den Haag en Amsterdam NIET op de terugweg, in de namiddag/avond dus.
dan KAN je alleen maar via Utrecht.
Wat betekent hier dan ¨zelfde traject¨, daar de optie via (Amsterdam)- Lelystad er helemaal niet bijstaat ??

Ik reis vaker op deze route, maar het blijft volstrekt onduidelijk
bedankt bij voorbaat voor een helder/duidelijk antwoord

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1. Ja, als de reisplanner het aangeeft, mag het, die is leidend. Andersom ook.
2. Ja, mits niet langer dan 35 minuten. Formeel hoort u uit- en in te checken. In de praktijk is het wat ruimer op deze afstanden. Kijk hier mee uit want als u te lang uitgecheckt bent, worden er twee enkele reizen gerekend en dat is behoorlijk duurder.
3. Bij de reis terug via Amsterdam reis je om, dus dat mag niet en dan moet je via Utrecht. Er rijdt inderdaad op sommige tijden een rechtstreekse trein Vlissingen-Groningen maar dat is dus niet de kortste dan wel (zeker niet) de snelste verbinding,

Als de reisplanner het niet als optie aangeeft, mag het niet.
[quote=Thom]1.
2. Ja, mits niet langer dan 35 minuten. Formeel hoort u uit- en in te checken. In de praktijk is het wat ruimer op deze afstanden. Kijk hier mee uit want als u te lang uitgecheckt bent, worden er twee enkele reizen gerekend en dat is behoorlijk duurder.

Volgens mij geldt die 35 minuten altijd al, al is het maar om over te kunnen stappen.
Nee, het gaat erom dat je bij die Dagretour, je reis ECHT onderbreken mag, dus voor langere tijd. Als je daarna je reis maar vervolgt in de juiste richting (heen of terug)
dus bv delfzijl-vlissingen onderbreken in Amsterdam en 2 uur later verder reizen richting Vlissingen.
Misschien wat simplistisch, maar je dient je gewoon te houden aan de route in de planner voor het tijdstip dat jij reist. Als er meerdere opties verschijnen heb je dus meerdere opties. Je kan wat 'spelen' met overstaptijd wanneer je op meer opties klikt.
Met wat voor dagretour reis je? Op eticket op papier, mobile ticket, éénmalige chipkaart of actiekaart?
Misschien wat simplistisch, maar je dient je gewoon te houden aan de route in de planner voor het tijdstip dat jij reist. Als er meerdere opties verschijnen heb je dus meerdere opties. Je kan wat 'spelen' met overstaptijd wanneer je op meer opties klikt.
Met wat voor dagretour reis je? Op eticket op papier, mobile ticket, éénmalig chipkaart of actiekaart?

Inderdaad: had ik vergeten te expliciteren- het gaat om een Dagretour van de Spoordeelwinkel
Reputatie 7
Badge +4
Als u de reis langdurig wilt onderbreken, neemt u gewoon een e-ticket. Dan mag het. Een dagretour van de spoordeelwinkel is dat ook. Het is wel van belang voor het antwoord ;-)
Dan klopt namelijk het antwoord bij punt 2 niet, wat bij inchecken wel het geval is.

Ik zou het sneu gevonden hebben als u met extra kosten zou zijn geconfronteerd in dat geval.
het gaat om een Dagretour van de Spoordeelwinkel

Dan mag je je reis onderbreken zo lang je dat zelf wil, zoals Thom ook aangeeft.
Dan klopt namelijk het antwoord bij punt 2 niet, wat bij inchecken wel het geval is.

Ben je daar zeker van? Bij mijn weten gelden voor de eenmalige chipkaart dezelfde regels als voor het e-ticket en verwar jij nu de regels van de ov-chipkaart met die van de eenmalige chipkaart.
Ben je daar zeker van? Bij mijn weten gelden voor de eenmalige chipkaart dezelfde regels als voor het e-ticket en verwar jij nu de regels van de ov-chipkaart met die van de eenmalige chipkaart.
^ Klopt.
dank voor alle reacties, echter erg veel duidelijker wordt het zo niet.

een concreet voorbeeld dan:

ik reis op zaterdagochtend om 6.02 uur uit ASSEN naar Vlissingen, dan mag ik dus begrijp ik:
1 reizen via Lelystad-Amsterdam = RECHTSTREEKS zonder overstap

2 stel ik bezoek musea in Amsterdam en Leiden, want ik mag de reis onderbreken,
EN wil terug reizen naar Assen (om wat voor reden dan ook) zonder dus verder naar de eindbestemming Vlissingen te gaan.
MAG DAT???? of moet ik eerst verder richting Vlissingen, om dan in Rotterdam over te stappen op de trein (Vlissingen)Rotterdam - Assen

3 de terugreis moet hoe dan ook overeenkomstig de Reisplanner gaan: dus dat wordt vanuit alle stations tussen Rotterdam CS -Vlissingen een reis via Utrecht, begrijp ik uit de reacties

ik ben vooral benieuwd naar de oplossing voor punt 2
In theorie mag dat in punt 2 niet. In praktijk loopt het in dit geval wel los. Conducteurs kennen de precieze regels voor toegestane reisroutes ook niet (die ook nog per vervoerbewijs verschillend zijn en veranderlijk zijn door kleine tussentijdse wijzigingen in de dienstregeling waardoor de reisplanner andere adviezen geeft). In praktijk kijken ze of je niet "in de richting van je vertrekstation" reist op basis van een enkele reis.
Aanvulling op Pe_pe.
Als er twijfel is zullen we de reisplanner raadplegen, toevallig laatst bij een reiziger gedaan, omdat ik dacht dat zij een reis maakte, die niet was toegestaan, wat bleek, de reis was wel toegestaan. Het gebeurd echt alleen bij grote twijfel dat we het natrekken of het de juiste reisroute is, aangezien de route op bepaalde momenten wel is toegestaan namelijk.
Aanvulling op Pe_pe.
Als er twijfel is zullen we de reisplanner raadplegen, toevallig laatst bij een reiziger gedaan, omdat ik dacht dat zij een reis maakte, die niet was toegestaan, wat bleek, de reis was wel toegestaan. Het gebeurd echt alleen bij grote twijfel dat we het natrekken of het de juiste reisroute is, aangezien de route op bepaalde momenten wel is toegestaan namelijk.

Dat is op zich goedbedoeld, maar biedt ook geen uitsluitsel: Door verstoringen die na vertrek zijn ontstaan (of juist opgelost) kan het best zijn dat de reisplanner inmiddels een ander advies geeft. Bovendien is niet volgens alle productvoorwaarden de reisplanner bepalend.

Ik kreeg afgelopen weekend ook een advies voor een omweg die ik niet kon thuisbrengen, zelfs niet met een blik op de werkzaamheden-pagina, dus ik heb voor de zekerheid de reisplanner met het reisadvies maar open laten staan in mijn browser (op een apparaat dat ik mee had uiteraard).

Reageer