beantwoord

Toeslag

• 18 september 2015
  • 2 reacties
  • 145 Bekeken

Vraag 1
Wij hebben bij Blokker een dagkaart (Dag Dal Vrij) gekocht. Wij willen van Koog Bloemwijk naar Arnhem CS vv reizen. Op de kaart staat dat er een toeslag betaald moet worden. Op welke manier en waar kunnen wij de toeslag betalen als wij gebruik maken van de Intercity Direct op zaterdag 19 september as?
Vraag 2
De NS reisplanner geeft alleen deze mogelijkheid aan. Ondertussen is het heel lang geleden dat ik gebruik heb gemaakt van de NS. Ik herinner mij ook de sneltrein. Bestaat deze niet meer?
icon

Beste antwoord door ErikVD 18 september 2015, 08:22

Die toeslag geldt alleen vor Intercity DIRECT (tussen Amsterdam en Breda via Schiphol en Rotterdam) en daar maak je geen gebruik van op de route die je wilt maken.
Geen probleem dus!
Bekijk origineel

2 reacties

Na het Fyra-debacle is de naam van de "hogesnelheidslijn" tussen Amsterdam en Breda gewijzigd in Intercity Direct. Wanneer met deze trein russen Rotterdam en Schiphol wordt gereisd moet een toeslag worden betaald.

Voor de reguliere intercity's waarmee u reist hoeft geen toeslag te worden betaald.

Wat betreft uw tweede vraag: alweer geruime tijd geleden heeft NS de naam van de sneltrein gewijzigd in intercity en die van de stoptrein in sprinter.
Die toeslag geldt alleen vor Intercity DIRECT (tussen Amsterdam en Breda via Schiphol en Rotterdam) en daar maak je geen gebruik van op de route die je wilt maken.
Geen probleem dus!

Reageer