beantwoord

Toeslag 2-1 daluren

• 9 July 2014
  • 3 reacties
  • 448 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb met mijn abonnement de mogelijkheid om een toeslag 2-1 voor de daluren te kopen.
Wat is bij deze toeslag bepalend voor de klasse waarin je mag reizen? Het moment van inchecken (zoals bij Dal Vrij, Dal Voordeel etc. bepalend is voor de prijs van je reis) of het moment van reizen en moet je dus misschien tijdens je reis van klasse wisselen?
icon

Beste antwoord door Marjan NS 10 July 2014, 08:51

Bekijk origineel

3 reacties

Goede vraag. Het antwoord is waarschijnlijk dat mensen die net voor de spits inchecken de gehele reis in de spits met daluren korting rijden. De mensen die van de NS niet mogen inchecken moeten vast verkassen. Dus de vaste klanten worden weer benadeeld. Nu heeft de NS de voordeelurenkorting voor OV-jaarabo houders zelfs helemaal afgeschaft, wat nog erger is.
Hallo Jurgen,

Het moment van inchecken bepaalt de klasse waarin je mag reizen. Check je in de Daluren in dan mag je de hele reis in de eerste klasse maken. Ik heb je vraag verplaatst naar 'Overige producten', om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Marjan
Marjan, hoe zit het voor de mensen met een abonnement die niet bij de NS in mogen checken?

Reageer