beantwoord

Toeslag 2-1 niet herkend

• 6 juni 2014
  • 1 reactie
  • 187 Bekeken

Reputatie 1
Dag allemaal,

Een tijd geleden heb ik gereisd met de toeslag 2-1 op mijn Studentenreisproduct. Prima te doen, een hele dag 1e klas reizen voor maar 10 euro extra. Nu heb ik alleen een opmerking en daarbij ook een idee/vraag.

Ik ben vanuit Rotterdam naar huis gegaan via Utrecht (doorzichtigheid: ik woon in Groningen). Nu heeft die conducteur mij gecontroleerd en geconstateerd dat ik géén toeslag had. Ik dacht raar, maar die had ik wel. Meneer zei dat ik het via een klassewissel moest doen en niet via een toeslag (voor de leken: klassewissel is hier niet beschikbaar ivm abonnement) Ik was de hele dag nog niet gecontroleerd. Mijn actie: het resterende stuk Gouda-Utrecht Centraal tweede klas en even gepraat met conducteur en het voor dan geaccepteerd. Je kan toch niks beginnen. Op Utrecht Centraal naar tickets en service gegaan; jahoor, ik had wél een toeslag, netjes een uitdraai gehad van transactieoverzicht en productenlijst. Helemaal goed, ik kon verder.

Nu werd ik in een trein later naar Groningen wéér aangesproken dat ik geen toeslag had. Ik zei die staat er wel op, en heb de beste man de uitdraai gegeven. Ja, het stond erop, en hij tikte even verder op de Railpocket. Jahoor, het stond erop. "Maar wel vreemd dat het er niet meteen bij stond". Bij de eerdere conducteur had ik de eer om op zijn railpocket te kijken "Géén 1e klas reisrecht!!!". Ik bedacht me toen ook dat bij het inchecken telkens stond "Student wknd vrij 2E KLAS".

Nu is mijn vraag: waarom wordt die toeslag niet zo ingesteld dat men - net als bij de klassewissel - incheckt als 1e klas, dus meteen op de railpocket staat "wél 1e klas reisrecht" en dat er geen gezeur komt voor gebruikers van deze toeslag. Of is dit inmiddels al veranderd, en zo nee, zijn alle conducteurs hiervan op de hoogte? Alvast bedankt voor eventueel antwoord NS!!

(doorzichtigheid voor mensen het gaan vragen/voorstellen: já, ik heb een formele klacht ingediend en heb hiervoor van de klantenservice een gratis overgangsbewijs gehad, van papier en werkte dus prima, waarvoor mijn hartelijke dank! De klantenservice is prima, en dat mag ook wel eens gezegd worden vind ik. Meteen dus een complimentje :D)
icon

Beste antwoord door Inge NS 7 juni 2014, 11:17

Hallo TBloemink,

De Toeslag 2-1 wordt als upgrade op je OV-chipkaart geladen naast het hoofdabonnement (in dit geval je Studentenreisproduct). Bij het uitlezen van je OV-chipkaart ziet de conducteur niet altijd direct de Toeslag 2-1 staan. Als hij/zij verder klikt (zoals bij jou ook het geval was), komt de toeslag echter netjes naar voren als het product correct op de kaart is geladen. Wij lichten onze conducteurs hier uiteraard over in, maar ik zal dit nogmaals intern onder de aandacht brengen. In ieder geval fijn om te lezen dat de klantenservice je compensatie heeft geboden n.a.v. deze ervaring. :)

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar past je vraag het beste thuis.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo TBloemink,

De Toeslag 2-1 wordt als upgrade op je OV-chipkaart geladen naast het hoofdabonnement (in dit geval je Studentenreisproduct). Bij het uitlezen van je OV-chipkaart ziet de conducteur niet altijd direct de Toeslag 2-1 staan. Als hij/zij verder klikt (zoals bij jou ook het geval was), komt de toeslag echter netjes naar voren als het product correct op de kaart is geladen. Wij lichten onze conducteurs hier uiteraard over in, maar ik zal dit nogmaals intern onder de aandacht brengen. In ieder geval fijn om te lezen dat de klantenservice je compensatie heeft geboden n.a.v. deze ervaring. :)

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar past je vraag het beste thuis.

Reageer