beantwoord

toeslag en treinticket

• 30 september 2019
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Ik heb een dagticket gekocht voor dagretour amsterdam. Alleen bij mijn traject zegt ns dat ik 2,50 toeslag mort betalen. Is dit ook van toepassing als je die dat ticket van 20 euro hebt? En hoe moet je anders die toeslag betalen?
icon

Beste antwoord door Momo 30 september 2019, 16:34

Als je vanaf Breda de IC Direct naar Amsterdam neemt moet je inderdaad de toeslag voor de IC Direct van €2.60 betalen naast je ticket voor een dagretour. Die toeslag kun je bij de toeslagzuil laden op je OV-chipkaart, kopen als eenmalige chipkaart in de automaat of kopen als e-ticket.
https://www.ns.nl/producten/web/WFS/ns-website-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProduct-Start?TempLocale=nl_NL&SKU=intercity-direct

Wanneer je die toeslag niet wilt betalen kun je in Rotterdam overstappen op een reguliere intercity naar Amsterdam. De reistijd is dan wel langer.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik neem aan dat u via Rotterdam en Schiphol reist of met een internationale trein, de ICE. U kunt een supplementkaartje gewoon op het automaat kopen. Het kan ook op een ov-chipkaart gezet worden, maar mogelijk heeft u die niet.

Het is zeker voor u ook van toepassing. De ICDirect toeslag moet iedereen betalen en de toeslag voor de ICE geldt alleen voor mensen zonder abonnement op een binnenlandse reis.
Reputatie 7
Badge
Belangrijk voor een goed antwoord is natuurlijk @Shavonnevt vanuit welk station u naar Amsterdam reist.
U hoeft de toeslag misschien niet te betalen.
Reputatie 7
Badge +3
En ook al reist TS vanaf een station waarbij met de ICD of ICE gereisd kan worden, er is ook altijd nog keuze om met treinen zonder toeslag te reizen. Gaat het bv om de ICD Rotterdam - Amsterdam, dan gaan er ook treinen via Leiden waarbij je de toeslag niet hoeft te betalen.
Vanuit tilburg reeshof, en dan via breda in ic direct naar amsterdam
Reputatie 7
Badge +3
Als je vanaf Breda de IC Direct naar Amsterdam neemt moet je inderdaad de toeslag voor de IC Direct van €2.60 betalen naast je ticket voor een dagretour. Die toeslag kun je bij de toeslagzuil laden op je OV-chipkaart, kopen als eenmalige chipkaart in de automaat of kopen als e-ticket.
https://www.ns.nl/producten/web/WFS/ns-website-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProduct-Start?TempLocale=nl_NL&SKU=intercity-direct

Wanneer je die toeslag niet wilt betalen kun je in Rotterdam overstappen op een reguliere intercity naar Amsterdam. De reistijd is dan wel langer.
De toeslag in de daluren is nu volgens mij 1,56 euro, alleen via een persoonlijke OV of anonieme OV op te laden bij de rode palen op het station.

Reageer