beantwoord

Toeslag IC direct en Samenreiskorting

• 22 maart 2018
  • 29 reacties
  • 1020 Bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Goed dat je dit aankaart, Maarten86. Ik zal het antwoord veranderen. Tevens heb ik een terugkoppeling gekregen dat de informatie op onze website is aangepast. Het is, zoals is gebleken uit dit topic, wel mogelijk om een toeslag te laden indien er samenreiskorting op je OV-chipkaart staat. in het verleden was dit nog niet altijd mogelijk, maar dat is gelukkig verleden tijd. Ik kan niet alle oude topics bij langs gaan om dit te veranderen, maar zal het topic wat is aangegeven wel aanpassen.
Badge +3
Nu nog gekker, als je samenreiskorting laadt is Reizen op Saldo ineens overbodig lijkt het?

Een nieuwe kaart met stel € 30,- saldo (voldoende dus) werkt dus niet, maar zodra je Samenreiskorting laadt ineens wel? De vraag is dus of bij laden van Samenreiskorting ook meteen Reizen op Saldo geactiveerd wordt, of dat het een volgende keer (zonder Samenreiskorting) ook weer niet lukt?

Link naar topic: https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/kan-niet-inchecken-34678
Badge +3
Sinds begin dit jaar kun je geen Samenreiskorting meer laden op OV-chipkaarten met een NS-abonnement.
Logisch, waarom zou je dat moeten doen of willen?

Dus, met welk NS abonnement heb je al géén 40% korting buiten je traject of buiten de spits?

NS abonnementshouders (studenten incluis) hebben dus geen enkele reden om Samenreiskorting te laden, want dat heeft geen totaal geen nut.

Wel geinig om te weten dat het ook gewoon niet meer kán dus.. net als

Of mis ik iets?

Vinkje 'Ja ik wil inzage' stond standaard aan (je geeft NS daarmee toestemming, maar is dus niet nodig)

Off topic, vandaag tegen IPSOS ook nog gewoon keihard NEE gezegd. Kaartje én abonnement in mijn kontzak maar ik ga echt niet opstaan voor je reizigersonderzoek...

Hij registreert dat en mompelt "geen vervoersbewijs dus..." en dat was de druppel..

Dus toch maar even opgestaan en hard geroepen "Die rode jas is geen conduteur en je hoeft niet mee te werken" en de helft van de coupé heeft vervolgens ook door dat ze hun kaartjes niet aan de mensen van IPSOS hoeven te tonen.

Een stel studentes zeiden daarna ook "ik studeer, weet je dan genoeg, voor je 'reizigersonderzoek?" :P

Lach van de dag (voor ons, jammer IPSOS, want wat doen jullie met onze gegevens eigenlijk?)

Ik heb niet het idee dat IPSOS ook maar iets toevoegt aan echte controle in de trein (ik was dus zelfs een 'mogelijke zwartrijder' ineens) en omdat het niet veel verschilt van 'bedelen om je gegevens' doe ik er nooit aan mee dus. Ook niet met een totaal anoniem AH of Kruidvat kaartje..

Leg eerst maar eens haarfijn uit wat IPSOS doet met onze gegevens. Er zijn topics over maar ik vertrouw de uitleg (voor zover die gegeven is) totaal niet. Er wordt iets mee gedaan, anders deden ze het niet!
Badge +3
Rode jasje was het uiteindelijk wel met me eens, en moest de halve coupé overslaan (tja, waarom zou ik aan jou een vervoersbewijs of abonnement of AH of Kruidvat dagkaartje tonen)? Doe maar een echte conducteur dus!

Reageer