beantwoord

Toeslag Intercity Direct?

• 28 August 2015
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

Ik heb een Voordeelurenabonnement.
Binnenkort ga ik van Kapellen (België) naar Amsterdam-Zuid.
Voor het traject Kapellen-Roosendaal koopt ik een ticket bij de NMBS (België).
Voor het traject Roosendaal-Amsterdam-Zuid plaats ik op station Roosendaal een keuzedag op mijn OV-chipkaart.
Daarna incheck ik in.
Tot zover geen probleem.

Nu het probleem en mijn vraag.
Ik reis met de Intercity Direct via het traject Rotterdam-Schiphol.
Op dit traject ben ik volgens mij toegestuurde NS-informatie een Toeslag verchuldigd.
Hoe moet ik die Toeslag betalen?
Kan ik dit in Roosendaal ook op mijn OV-chipkaart zetten? Zo ja hoe?
Of mag ik voor wat hulp naar het loket? Zo ja, hoeveel kost dat extra?
icon

Beste antwoord door Brian NS 28 August 2015, 11:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Op het station in Rotterdam zijn op het perron waar de IC Direct vertrekt rode paaltjes waarmee je de toeslag op je OV-chipkaart kunt zetten (gewoon de kaart voor het paaltje houden). Omdat je in Rotterdam toch moet overstappen heb je daar tijd genoeg voor.
Beste wouterzijl,

Ik zie dat Tamzin je al voorzien heeft van een antwoord. Het klopt dat je op Rotterdam op het perron waar de IC Direct vertrekt, paaltjes staan waar je dit kunt laden. Het is ook mogelijk om een Intercity Direct toeslag online aan te vragen. In http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/reizen-met-intercity-direct.html link vind je ook meer info over het reizen met de Intercity Direct.
Reputatie 7
Badge
Bij een internationale reis (internationaal ticket) vervalt de toeslag voor intercity direct. Het lijkt erop, dat je dus geen toeslag hoeft te betalen. Je hebt immers een internationaal ticket.

Reageer