beantwoord

toeslag intercity direct in combinatie met dagkaart

• 29 juli 2014
  • 4 reacties
  • 8181 Bekeken

ik reis morgen met een papieren dagkaart die geldig is t/m 31 juli 2014. Nu wil ik gebruikmaken van de intercity direct tussen Rotterdam en Schiphol. Moet ik een toeslag betalen, en zo ja hoe kan ik dat doen? Ik heb namelijk geen OV kaart waar ik die op kan zetten en volgens de informatie die ik kan vinden kan ik niet los een toeslag kopen? graag zou ik weten hoe ik dit moet doen.
icon

Beste antwoord door Hertog 29 juli 2014, 10:03

U moet inderdaad voor het traject Rotterdam - Schiphol een toeslag betalen.
Toeslagkaartjes kunnen ook bij de automaat worden aangeschaft.
Bekijk origineel

4 reacties

U moet inderdaad voor het traject Rotterdam - Schiphol een toeslag betalen.
Toeslagkaartjes kunnen ook bij de automaat worden aangeschaft.
koop je dan een los toeslagkaartje of moet dat op een ov kaart gezet worden?
koop je dan een los toeslagkaartje of moet dat op een ov kaart gezet worden?

Je geeft aan niet over een OV-chipkaart te beschikken. Een toeslag die je op de OV-chipkaart zet kun je alleen maar laden bij speciale toeslagzuilen op de perrons.

Maar als je (nog) niet over een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart beschikt is het mogelijk om een los wegwerp OV-chipkaartje bij de kaartautomaat aan te schaffen.
Dat apparaat spuwt dan een papieren kaartje (met chip) uit.
Er hoeft in die situatie dus helemaal niets op een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart gezet te worden.
Beste evtiggelen, wanneer je niet in bezit bent van een OV-chipkaart dan kun je een toeslagkaartje kopen in de NS-kaartautomaat. Zie onze website voor meer informatie over dit product. Om je topic beter vindbaar te maken heb ik deze verplaatst naar 'overige producten'.

Reageer