beantwoord

Toeslag Intercity Direct via OV-chipkaart i.c.m. Kruidvat actie

• 25 juni 2014
  • 3 reacties
  • 3046 Bekeken

Beste allen,

Binnenkort kun je alleen nog maar reizen met de OV chipkaart. Via Kruidvat heb ik treinkaarten weten te bemachtigen (inmiddels ook een soort OV Chipkaart). Ik reis binnenkort tussen Rotterdam en Schiphol met IC Direct. Kan ik dan dat stuk gewoon inchecken met mijn eigen OV chipkaart om zo de toeslag te betalen?
icon

Beste antwoord door Inge NS 25 juni 2014, 18:34

Welkom op het forum Johansies!

Mijn advies is om met de Kruidvat Actie Dagkaart in- en uit te checken bij de gewone poortjes/paaltjes. Op je eigen OV-chipkaart kan je dan de eenmalige Intercity direct Toeslag laden bij de Toeslagzuil. Let er wel op dat je vervolgens niet meer uitcheckt met je eigen OV-chipkaart. Je betaalt dan dubbel.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het forum Johansies!

Mijn advies is om met de Kruidvat Actie Dagkaart in- en uit te checken bij de gewone poortjes/paaltjes. Op je eigen OV-chipkaart kan je dan de eenmalige Intercity direct Toeslag laden bij de Toeslagzuil. Let er wel op dat je vervolgens niet meer uitcheckt met je eigen OV-chipkaart. Je betaalt dan dubbel.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Hallo

Ik wil binnenkort met de Intercity Direct gaan reizen met de Hema Dagkaart E-Ticket.
Kan ik dat gewoon doen met de E-Ticket en kan ik dan ernaast gewoon de toeslag betalen met mijn ov-chipkaart en is dit te zien door de conducteur dat je alleen de toeslag heeft betaald met de ov-chipkaart en je vervoersbewijs de E-Ticket is.

Met vriendelijke groet

Dada
Ik wil je adviseren om de IC Direct toeslag te kopen op een papieren kaartje. Dit kan tot 9 juli. Wil je na deze datum met de IC Direct reizen, dan kan je eenmalige OV-Chipkaart met toeslag kopen (zonder de €1 toeslag).

Reageer