beantwoord

Toeslag Intercity Direct, waarom?

  • 19 juli 2020
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

Waarom wordt er door de NS een toeslag gevraagd voor een "hogesnelheidstrein” (Intercity Direct) van 160 km/h op de HSL-Zuid, traject Schiphol-Rotterdam? Ik vind dat een idioot idee om een toeslag te vragen op het HSL-gedeelte Schiphol-Rotterdam. En dat terwijl het gedeelte Rotterdam-Breda zelf gewoon toeslagvrij is! Doe die toeslag dan gewoon niet, want het heeft gewoon geen meerwaarde.

 

Mijn vraag aan de NS is: waarom vragen jullie een toeslag voor een “HSL-trein” terwijl hij maar 160 km/h gaat?

icon

Beste antwoord door Momo 19 juli 2020, 17:31

Geen meerwaarde? Dat de ICD er 26 minuten overdoet en de gewone IC via de Oude Lijn 51 minuten vind u geen meerwaarde? Ga dan lekker met de gewone IC zodat u geen toeslag hoeft te betalen. De meerwaarde is niet alleen de wat hogere snelheid (die over niet al te lange tijd nog sneller wordt wanneer de nieuwe ICNG daar gaat rijden), maar ook de kortere route zonder stoppen op tussenliggende stations. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geen meerwaarde? Dat de ICD er 26 minuten overdoet en de gewone IC via de Oude Lijn 51 minuten vind u geen meerwaarde? Ga dan lekker met de gewone IC zodat u geen toeslag hoeft te betalen. De meerwaarde is niet alleen de wat hogere snelheid (die over niet al te lange tijd nog sneller wordt wanneer de nieuwe ICNG daar gaat rijden), maar ook de kortere route zonder stoppen op tussenliggende stations. 

Reputatie 5

Omdat de hoge kosten van deze HSL ergens van betaald moeten worden…………...

Reputatie 7
Badge +3

@treinreiziger_200 

Als het volgens jou toch geen toegevoegde waarde heeft kun je beter toeslagvrij via Leiden en Den Haag gaan. 

Reageer