beantwoord

Toeslag NS IC Direct

• 6 april 2018
  • 9 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 1
Beste NS,

Klopt het dat de IC Brussel met eindbestemming toeslagvrij is op het traject Schiphol-Rotterdam?

Op de NS reisplanner staat er namelijk toeslagvrij (ICD van 15 en 16:22)
icon

Beste antwoord door Slidestops 6 april 2018, 15:18

Even een kleine toevoeging - deze week is de ICD nog toeslag vrij, vanaf 9 april niet meer (misschien dat daarom de planner ook in de war is)
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
De IC Brussel vereist net als de ICD tussen Schiphol en Rotterdam toeslag.
Reputatie 7
Even een kleine toevoeging - deze week is de ICD nog toeslag vrij, vanaf 9 april niet meer (misschien dat daarom de planner ook in de war is)
Badge
Vanaf 9 april is er weer de hele dag toeslag vereist voor Intercity direct - inclusief IC Brussel - tussen Schiphol en Rotterdam. Wel blijft spitsmijden goedkoper: de toeslag bedraagt dan €1,40 (tegen €2,40 in de spits). Dit geldt tot einde dienstregeling (9 december).
Reputatie 7
Badge +4
Bedenk daarbij wel dat ICDirect de spits wat ruimer opvat, en dat die voor deze trein een half uur langer duurt. Dus tot 09.30 en 19.00.
Reputatie 6
Badge
Vanaf maandag worden de spitstijden gelijk getrokken. Dus tot 9.00 en tot 18.30. Dubbel goed nieuws dus!
Reputatie 7
Badge
En ik herinner me gelezen te hebben dat op traject Amsterdam-Belgie de ICD toeslag in het internationale ticket zit inbegrepen.
Badge
Correct, maar dat is ook nu al zo - en zo is het al jaren. Wie een IC Brussel-ticket Amsterdam - Brussel koopt, kan kosteloos in de ICd springen, in Rotterdam overstappen op de Brusselaar en zo een halfuur tijdwinst boeken.
Algemene regel: met een internationaal vervoersbewijs is geen toeslag verschuldigd voor binnenlandse treinen (op de route).
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag me af hoe dat zit. Het feit dat je met een internationaal ticket geen toeslag betaalt, wil nog niet zeggen dat de toeslag dus boven op de internationale ticket voor het deel Rotterdam-Schiphol komt. Dat zijn twee dingen. Het kan natuurlijk wel dat het nu zo wordt. De prijsaanpassingen zijn niet overzichtelijk op dit punt.
Badge
Mijn punt is alleen dat je met een internationaal ticket in de hand niet nog eens daarbovenop een toeslag moet kopen. Of die toeslag dan verwerkt zit in de prijs, durf ik niet te zeggen. 🙂

Reageer