Toeslag op een eenmalig kaartje. | NS Community
beantwoord

Toeslag op een eenmalig kaartje.

  • 19 April 2021
  • 3 reacties
  • 273 Bekeken

Reputatie 7
Badge

Hey, ik moet binnenkort naar Rotterdam en wil met intercity direct gaan. Maar ik vroeg me af hoe ik de toeslag op een eenmalig kaartje krijg? Ik heb namelijk geen abbo meer en met mijn gewone ov chipkaart vind ik te duur om mee te reizen zonder abbo.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 19 April 2021, 20:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

met mijn gewone ov chipkaart vind ik te duur om mee te reizen zonder abbo.

Als je wel nog een ov-chipkaart hebt, dan kun je de toeslag gewoon op je ov-chipkaart laden bij een toeslagzuil. Het maakt niet uit of je die ov-chipkaart ook gebruikt als normaal vervoerbewijs. Je hoeft dan niet minimaal 10/20 euro op je ov-chipkaart te hebben en krijgt dan tijdens de daluren 40% korting op de toeslag.

Alternatieven zijn een e-ticket via de app of website of een eenmalige chipkaart bij de automaat, in beide gevallen betaal je dan 2,60 euro.

Reputatie 7
Badge +4

Als u Flex neemt zonder abonnement, dan kost dat verder niks. U  kunt met uw chipkaart in de daluren sowieso zelfs goedkoper aan een toeslag komen, het scheelt een euro per keer. Dat is dus zeker niet te duur, integendeel.

 

Reis je af en toe met de Intercity direct? Dan kun je een Intercity direct Toeslag kopen voor een enkele reis of retour. De Intercity direct Toeslag voor een enkele reis kost € 2,60. Als je deze aanschaft bij de Toeslagzuil krijg je tijdens daluren 40% korting en kost de Toeslag € 1,56.

Goedenavond Trein-D. 

Heb je deze site al bekeken? Je kan de toeslag gewoon bij de automaat aanschaffen, of in de vorm van een e-ticket. 

Reageer