beantwoord

Toeslag ROTTERDAM-AMSTERDAM

• 27 december 2018
  • 2 reacties
  • 215 Bekeken

Morgen ga ik met een dagkaart van Rotterdam naar Amsterdam.

Moet ik met een dagkaart toeslag betalen?

En als het zou moeten, kan ik hiervoor een losse Anonieme OV kaart gebruiken om toeslag betalen.

En word ik hierdoor dan niet automatisch ingecheckt voor de rit Rotterdam - Amsterdam?

Anders zou een dagkaart geen nut hebben.
MVG. TBP
icon

Beste antwoord door Rudi 27 december 2018, 16:30

Je betaalt alleen toeslag wanneer je tussen Schiphol en Rotterdam met de Intercity Direct reist. Je kunt de toeslag betalen met een (anonieme) OV-Chipkaart door te betalen voor je instapt bij een rode paal, zoals die op alle perrons staan waar de Intercity Direct stopt. Bij aankomst hoef je niets te doen.

Om het station op en af te gaan, gebruik je je dagkaart, zodat er verder niets wordt afgeboekt.

Je kunt natuurlijk ook met de "gewone" intercity reizen, dan betaal je geen toeslag.
Bekijk origineel

2 reacties

Als u met de Intercity Direct reist, zal u een toeslag moeten betalen. Deze kunt u op uw anonieme OV-chipkaart laden door de kaart aan te bieden bij de rode toeslagpaal. Het staat er ook boven vermeldt, dat het om een toeslagpaal gaat. Deze paal doet verder niets met uw reis.
Als u niet met de Intercity Direct gaat, maar via Den Haag en Leiden, is de toeslag niet nodig.
Reputatie 5
Je betaalt alleen toeslag wanneer je tussen Schiphol en Rotterdam met de Intercity Direct reist. Je kunt de toeslag betalen met een (anonieme) OV-Chipkaart door te betalen voor je instapt bij een rode paal, zoals die op alle perrons staan waar de Intercity Direct stopt. Bij aankomst hoef je niets te doen.

Om het station op en af te gaan, gebruik je je dagkaart, zodat er verder niets wordt afgeboekt.

Je kunt natuurlijk ook met de "gewone" intercity reizen, dan betaal je geen toeslag.

Reageer