Toeslag voor IC-Direct???

• 10 februari 2016
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 4
Het aantal storingen en vertragingen op de HSL neemt langzamerhand zulke draconische vormen aan dat ik me afvraag of het nog wel redelijk is dat NS voor de IC-Direct tussen Schiphol en Rotterdam een toeslag vraagt. Zou NS er niet beter aan doen om eerst de kwaliteit op een acceptabel niveau te brengen en tot die tijd de toeslag op te schorten? Dat voorkomt ook de noodzakelijke afhandeling van enorme hoeveelheden restitutieverzoeken van reizigers i.v.m. nutteloos betaalde toeslagen.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat lijkt me een goed idee.
Ik begrijp deze gedachte, maar denk dat het opheffen van de toeslag in de praktijk niet realistisch is i.v.m. capaciteit van de Intercity Direct. Het opheffen van de toeslag zou logischerwijs een toestroom van reizigers - die normaal gesproken van de reguliere treinen gebruikmaken - teweeg brengen. Dat zou betekenen dat het nog drukker gaat worden dan nu al het geval is tijdens de spits. Desalniettemin heeft de punctualiteit van de Intercity Direct onze blijvende aandacht. We hebben het afgelopen jaar verscheidene maatregelen genomen om de uitval op de HSL tegen te gaan en blijven ons best doen om de dienstverlening betrouwbaarder te maken. Lees/Download hier meer informatie over de punctualiteit van o.a. de Intercity Direct.
Reputatie 6
Badge
Ik dacht, dat de toeslag betaald moest worden omdat het HSL-traject meer kosten met zich meebrengt.
Blijkbaar is het dus om niet teveel mensen in de trein te krijgen. Weer wat geleerd. 🙂
De toeslag is inderdaad in het leven geroepen vanwege de hogere kosten ten opzichte van de reguliere lijnen. Ik wilde de capaciteit - gezien de huidige ontwikkelingen - echter niet onbesproken laten. Bedankt voor je aanvulling!

Reageer