beantwoord

Toevoeging veld 'richting' in API reisadviezen

• 9 november 2016
  • 10 reacties
  • 360 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
De NS heeft een API voor o.a. de reisadviezen. In deze API wordt op dit moment een rijtje informatie over een reisdeel gegeven:

• Vervoerder
  • Vervoertype
  • Ritnummer
  • Status
  • Reisdetails
  • ID Geplande storing
  • ID Ongeplande storing
  • Reisstops

In dit rijtje mis ik de vrij essentiële informatie wat de eindbestemming van de trein is. In de reisstops is uiteraard de laatste reisstop beschikbaar, maar de eindbestemming van de reiziger is vaak niet het eindpunt van de trein.

Een intercity van Rotterdam naar Dordrecht kan bijvoorbeeld op de informatieborden aangegeven worden als Intercity naar Venlo. Graag zou ik deze informatie gebruiken op mijn website.

Het lijkt me dat deze info bij de NS al beschikbaar is en dus waarschijnlijk zonder veel moeite toegevoegd kan worden in de API.

Vandaar dus mijn vraag: Is het mogelijk om het veld 'richting' toe te voegen aan de reisadviezen API?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Henk_NL 9 november 2016, 23:11

De publieke webservices worden al een aantal jaren niet meer onderhouden, je kunt het beste data weghalen bij https://ndovloket.nl/.
Bekijk origineel

10 reacties

De publieke webservices worden al een aantal jaren niet meer onderhouden, je kunt het beste data weghalen bij https://ndovloket.nl/.
@Tim N Ik weet zelf weinig over de NS API, Henk_NL is hier gelukkig een stuk beter in thuis. Ik raad je aan om zijn advies op te volgen en inderdaad gebruik te maken van NDOV Loket.
Reputatie 6
Badge
Wel grappig dat je zegt dat de NS API niet onderhouden wordt. Want pas heeft één van de publieke NS API's een update gehad met een ander format voor de werkzaamheden (of was het nou de verstoringen?).

Ik houd het op een toevallige samenloop van aanpassingen die stiekem ook in de API meegingen. 😉
De API is niks meer dan een aftreksel van de ews. Als er al iets ge-update wordt, dan is het toeval.
Reputatie 6
Badge
Wordt het wel tijd voor een nieuwe changelog daar 😃 Alleen jammer dat mijn applicatie hierdoor enkele dagen gebroken was, gelukkig waren het de werkzaamheden en niet de verstoringen die ik overigens al vele jaren en een dag aan het loggen ben. ;)

Ik ga eens kijken of ik iemand van die API aan kan schieten 😉 Heb ergens nog wel een mailadres (als hij nog werkt?).
Aantal mensen zijn binnen de organisatie verplaatst. Verstoringen kan je gewoon uit Infoplus VI halen.
Lastig van NDOV is dan weer dat je een consumer IP-adres moet opgeven voor de subs. Een websocket ware handiger.
Je kunt de best-effort pubsub gebruiken. Hoef je niet voor in de firewall.

Hallo Henk_NL. Voor mijn informatie, werkt jij voor NS en kan ik bovenstaande opvatten als NS-beleid, of is dit meer jouw observatie als trein enthousiast?
Ik heb geen NS-badge en geen NS-status op dit forum, mijn reacties hier kan je niet opvatten als NS-beleid. In mijn voorgaande 1360 reacties op dit forum heb ik laten zien de weg te weten binnen de branche zonder dat ik treinenthousiast ben. Laten we het daarop houden :)

Ik zou naar NDOVLoket.nl kijken als je iets serieus wilt gaan doen met actuele reisinformatie. Kijk even naar de Google Group van de NS Webservices en je snapt waarom.

Reageer