Skip to main content

Op 30-8-2024 keek ik op een OV apparaat (in het UMCG te Groningen) naar de geldigheid van mijn keuzedag; er stond: tot en met 31-8-2024. Toen ik op 31-8 de keuzedag wilde laden stond er ineens 31-10-2024 en was de dag van 31-8 verdwenen. kan ik de niet gebruikte keuzedag nog terug krijgen ?

Pff, is dit nou nog steeds niet voor eens en voor altijd goed geregeld?


Dit is blijkbaar nog steeds niet goed geregeld.

Vraag bij de klantenservice om een vervangende dagkaart.


Hallo dickweerd en welkom bij de NS Community,

 

Ik schrik hier van. Dit is destijds aangepast. Weet je toevallig hoe dit in je mail staat en heel toevallig wat onze automaten op het station aangeven?


In de laatste e-mail die ik heb ontvangen over keuzedagen stond het volgende: “Dit is de 5e van de 7 Keuzedagen die u kunt gebruiken tot 1 november 2024.” 

Dat is correct want mijn abonnement wordt per 1 november verlengd. Toch zou ik duidelijker vinden wanneer er stond: die u kunt gebruiken tot en met 31 oktober 2024.

Het lijkt me geen raketwetenschap om dit standaard in alle datumvermeldingen in alle communicatie op deze manier te doen. 


Het probleem met de Keuzedagen die per 2 maanden beschikbaar komen is niet zozeer de geldigheid maar het feit dat een volgende Keuzedag een dag ‘te vroeg’ klaar gezet wordt, en er kan tegenwoordig nog maar één Keuzedag klaar staan.

Probeer je hem op 31-08 zelf te laden dan staat de volgende dus al klaar (geldig vanaf 01-09)

In de mail die je op 31-08 krijgt staat het zelfs ‘de volgende staat klaar maar je kunt daar pas vanaf 01-09 mee reizen!’ wat dus betekent dat je op 31-08 geen Keuzedag beschikbaar hebt voor die dag.

Als je die Keuzedag op 30 augustus of eerder ophaalt (bijv. bij een supermarkt) kun je er gewoon de 31e mee reizen, maar dat moet je dus maar net weten… 😥


Hallo dickweerd en welkom bij de NS Community,

 

Ik schrik hier van. Dit is destijds aangepast. Weet je toevallig hoe dit in je mail staat en heel toevallig wat onze automaten op het station aangeven?

Klopt het is bij de 2 maandelijkse keuzedagen zo aangepast dat ze minder dan een jaar geldig zijn. Dus tot en met 31-8 werd tot 31-8 en moest uiterlijk 30-8 gebruikt worden.

Eigenlijk had er moeten staan ophalen kan tot met 30-8 en reizen tot met 31-8.

Dit probleem zou binnenkort voorgoed opgelost moeten zijn want sinds oktober 2023 (of voor sommigen eerder) worden er bij voor december 2022 bestaande abonnementen 7 ineens gegeven en niet meer 2 maandelijks.


Eigenlijk had er moeten staan ophalen kan tot met 30-8 en reizen tot met 31-8.

Precies dat is het geval, maar dat staat nergens.

Dit probleem zou binnenkort voorgoed opgelost moeten zijn want sinds oktober 2023 (of voor sommigen eerder) worden er bij voor december 2022 bestaande abonnementen 7 ineens gegeven en niet meer 2 maandelijks.

Bij de jaarlijkse Keuzedagen staat het goed (in de e-mail), bijv. geldig van 15-05-2024 tot (zonder met) 15-05-2025. Wat er in Mijn NS staat weet ik niet, daar zou best t/m 14-05-2025 kunnen staan (wat feitelijk ook juist is).


Reageer