beantwoord

Trein + Boot ticket (Vlieland & Terschelling)

• 23 september 2020
  • 8 reacties
  • 455 Bekeken

Reputatie 3

Vorig jaar introduceerden NS en Rederij Doeksen een gecombineerd ticket (NS+Arriva+Doeksen) naar Vlieland en Terschelling:

https://nieuws.ns.nl/met-het-treinboot-retour-ticket-naar-terschelling-en-vlieland/

Nu dacht ik dit te kopen voor een trip naar Vlieland binnenkort, maar: of, ik kan niet zoeken; of, dit product wordt (al) niet meer aangeboden? Het is in ieder geval onvindbaar op de websites van Doeksen, NS of Spoordeelwinkel.

Is dit tijdelijk stopgezet (vanwege Corona?) of al weer definitief uit het assortiment? Als het weer terugkomt in de verkoop, bestaat er dan ook een 1e klas variant?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 29 september 2020, 16:16

Conclusie: Toen de proefperiode voorbij was kwam Corona net om de hoek kijken. Vandaar dat ervoor is gekozen om dit product (evenals andere marketingacties) tot nader bericht weer op de plank te leggen. Of deze actie in de toekomst weer aangeboden zal worden is nog niet bekend. De wens om er mee door te gaan was er destijds wel.

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag Eberkhout

Ik heb werkelijk geen idee. Het lijkt mij niet dat dit door Corona is uitgesteld, gezien het ticket per 4 oktober 2019 aan te schaffen zou zijn geweest. Er is nog wel een soortgelijk ticket te verkrijgen vanuit Arriva en Rederij Doeksen. Het lijkt erop dat NS zich heeft teruggetrokken, maar waarom is mij helaas niet bekend. 

PS. Ik ben ook wel nieuwsgierig dus ik neem het topic op naam en ga op onderzoek uit. Als ik een terugkoppeling krijg die ik mag delen plaats ik die hier.

Reputatie 7
Badge +4

Vaak heeft Doeksen ook zelf goede aanbiedingen, die zijn alleen zonder trein.

Reputatie 7
Badge +3

Het nieuwsartikel op de NS site gaf wel aan dat het om een proefperiode ging, alleen niet tot wanneer die proefperiode zou lopen.

Reputatie 6

Het lijkt er op dat NS zich terug getrokken heeft uit deze samenwerking. Ik zie wel dat er dergelijke aanbiedingen zijn vanaf Groningen, Leeuwarden en Sneek.

Reputatie 3

Ik hoor het graag als je meer weet!

Ik lees nu ook inderdaad dat er een proefperiode was. Het zou jammer zijn als de proef voorbij is, dan wel als er geen vervolg komt.

Het waddenretour (Arriva+Doeksen) bestaat al een paar jaar, het bijvoegen van NS vorig jaar was juist voor velen een mooie en relevante uitbreiding van dit product.

Update 28.09: Het wordt uitgezocht.

Conclusie: Toen de proefperiode voorbij was kwam Corona net om de hoek kijken. Vandaar dat ervoor is gekozen om dit product (evenals andere marketingacties) tot nader bericht weer op de plank te leggen. Of deze actie in de toekomst weer aangeboden zal worden is nog niet bekend. De wens om er mee door te gaan was er destijds wel.

Reputatie 3

Dank voor de terugkoppeling. Ondergetekende hoopt dan dat het product op een gegeven moment weer terug in het assortiment komt (liefst ook in een 1e klas variant).

Reageer