beantwoord

Trein + bus kaartje Nijmegen

• 4 december 2019
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Ik zag online dat je een kaartje voor de trein + bus naar Nijmegen kan kopen. Nu ga ik over een tijdje naar de Radboud Universiteit en ik vroeg me af of je dan met alle treinkaartjes naar Nijmegen ook met de bus mag, aangezien ik nergens iets speciaals zie staan voor deze combinatie?

icon

Beste antwoord door dennistd 4 december 2019, 16:55

Nee, je betaalt bij deze specifieke kaartjes €2,30 extra. Dat is precies de prijs die je ook in de bus betaalt als je een kaartje bij de chauffeur pint. Het enige voordeel is dus dat je dat kaartje alvast hebt en niet nog ter plekke aan hoeft te schaffen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Nee, je betaalt bij deze specifieke kaartjes €2,30 extra. Dat is precies de prijs die je ook in de bus betaalt als je een kaartje bij de chauffeur pint. Het enige voordeel is dus dat je dat kaartje alvast hebt en niet nog ter plekke aan hoeft te schaffen.

Badge +3

Dat is weliswaar de prijs van een kaartje in de bus maar het is een stuk duurder dan op saldo met de OV-chipkaart reizen. Dan betaal je €1,48 van station Nijmegen naar de Radboud universiteit.

Hoi Ayleen, welkom op de NS Community. 

Het is inderdaad mogelijk om een e-ticket te kopen vanaf alle treinstations in Nederland naar elke bushalte in de stad Nijmegen of Arnhem. Dat kan heel handig en rendabel zijn, maar zoals aangegeven door iMark, zou het voor jou voordeliger zijn om voor de busreis je OV-chipkaart te gebruiken. 

Reageer