treinkaartje formule 1 Zandvoort

• 14 maart 2020
  • 63 reacties
  • 2340 Bekeken

Nu de F1 is gecanceld 

hoe zit het dan met mijn reeds gekochte eticket voor Zandvoort op 1 mei ?

63 reacties

Reputatie 6
Badge +1

In dit centrale topic vindt u meer informatie over het wijzigen en annuleren van tickets i.v.m het Corona virus.

Daarin staat:

Actietickets en tickets voor evenementen

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met onze Klantenservice en de situatie bespreken. Wederom geldt het verzoek om dit zover mogelijk via Chat of Sociale Media te laten verlopen.

Reputatie 7
Badge +3

Van wat ik nu lees is er nog geen officieel bericht dat de F1 begin mei niet doorgaat, al gaat het er wel steeds meer op lijken. Het zou dan mogelijk verplaatst kunnen worden naar augustus.

Tussen nu en de geplande datum van mei zitten nog 7 weken en tot augustus is nog 4½ maand. Wacht voorlopig gewoon nog even de berichtgeving en ga na niet voor F1 kaartjes nu al de klantenservice bellen. Ik weet  niet hoeveel mensen al een e-ticket voor de trein hebben gekocht maar als die allemaal nu al gaan bellen dan raakt de klantenservice nog meer overbelast dan ze al zijn.  Laten we de klantenservice alsjeblieft bereikbaar houden voor mensen die nu op dit moment niet op reis gaan met een e-ticket omdat er iets is afgelast of voor andere meer dringende issues dan een event wat een stuk verder in de toekomst ligt. 

Badge +3

Dat wordt dan nog wat, want Zandvoort is al druk genoeg in de zomermaanden.

Reputatie 7
Badge +2

Het is duidelijk dat de GP niet doorgaat in Zandvoort in mei. Buiten het toeschouwers-gedeelte is dit voor de teams ook niet meer haalbaar met alle maatregelen en (reis) beperkingen, zelfs in het best mogelijke scenario. Door het annuleren van de eerste vier races is de eerste race op de kalender pas 3 mei en dus is er wel wat tijd om te kijken hoe nu verder.

Succesvolle verplaatsing naar de zomer zou natuurlijk heel positief zijn (even buiten de drukte gerekend), omdat dat zou betekenen dat de corona-ellende dan voorbij is.

Moet ik de zaterdag en zondag speciale enkele reis tickets annuleren, on worden die, zodra een nieuwe datum bekend is “vervangen” of “geaccepteerd” ?

Reputatie 7
Badge +3

Zie een nieuwe update in het centrale sticky topic over de informatie omtrent het Coronavirus

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152

Reizen naar Formule 1-race Zandvoort (aanvulling 19 maart)

De Formule 1-race in Zandvoort is helaas afgelast. Alle reizigers die een speciaal ticket voor de treinreis naar dit station hebben gekocht zullen door NS benaderd worden voor restitutie. Zelf contact opnemen is dus niet nodig. 

Moet ik de zaterdag en zondag speciale enkele reis tickets annuleren, on worden die, zodra een nieuwe datum bekend is “vervangen” of “geaccepteerd” ?

Heeft u de tickets al gedownload?? Indien dit niet het geval is kunt u deze nog via de klantenservice laten annuleren. Indien u ze wel gedownload hebt zijn ze in principe niet meer te retourneren.

Overigens vraag ik mij af waarom u al treintickets voor 1 mei heeft besteld? 

Reputatie 7
Badge +3

Als je de kaartjes voor de Grand Prix voor een bepaalde datum bestelde waren ze met 20% korting.

https://nieuws.ns.nl/ns-rijdt-tijdens-dutch-grand-prix-elke-vijf-minuten-naar-zandvoort/

NS raadt bezoekers van de Dutch Grand Prix aan nu al online hun kaartje te kopen. De komende twee weken kan dat met 20 procent korting. Omdat NS van deze vroege beslissers weet op welk station ze opstappen, kan de dienstregeling zo veel mogelijk op maat gemaakt worden.

Tsja vandaar dus. Dat worden dus heel veel verzoeken om terugbetaling.

Ik ga ervan uit dat NS deze reizigers door de speciale actie op de radar heeft en hierdoor ook zelf kan benaderen. @Gert de Vente  zelf actief de Klantenservice benaderen hoeft niet, wij nemen contact met alle reizigers met een ticket voor deze speciale datum op.  

Badge +3

Nou nee, want van iedereen die ze besteld had zijn de gegevens bekend en die krijgen automatisch bericht. Hoeven zelf dus voorlopig niets te doen, en annuleren zal dan echt niet via de Klantenservice hoeven vermoed ik zomaar.

Inmiddels is het al een week geleden dat ik een mail ontving van de organisatie van de Formule 1 dat deze in 2020 niet meer gereden zou worden. Ik heb gekozen voor de optie voor een refund.

De NS heeft nog steeds de website niet aangepast tav de teruggave van de speciale treintickets naar Zandvoort. Ook heb ik geen bericht gehad van de Klantenservice, zoals ik hierboven lees. Wat nu te doen? Ik heb meerdere tickets gekocht voor vijf personen en zou deze nu onderhand toch wel graag willen retourneren.

Dank vast voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +3

Inmiddels is het al een week geleden dat ik een mail ontving van de organisatie van de Formule 1 dat deze in 2020 niet meer gereden zou worden. Ik heb gekozen voor de optie voor een refund.

De NS heeft nog steeds de website niet aangepast tav de teruggave van de speciale treintickets naar Zandvoort. Ook heb ik geen bericht gehad van de Klantenservice, zoals ik hierboven lees. Wat nu te doen? Ik heb meerdere tickets gekocht voor vijf personen en zou deze nu onderhand toch wel graag willen retourneren.

Mogelijk is NS niet door de organisatie op de hoogte gebracht van een refund-mogelijkheid. Bij annulering zou iedereen automatisch bericht krijgen, het evenement is echter verplaatst.

Hopelijk hebben de moderators recente info.

NS blijft helaas weer eens in gebreke. In een ander topic hebben ze aangegeven dat ze er nog mee bezig waren. Daar hadden ze natuurlijk ook op 6 mei al eens mee kunnen beginnen. 

In onderstaand topic van 2 weken gelden heeft NS helaas ook nog niet gereageerd.

https://community.ns.nl/acties-en-uitjes-10/dutch-grand-prix-retour-actie-64186/index2.html

Hallo equilan, welkom op de NS Community. 

Het spijt me dat er vanaf onze kant nog geen duidelijkheid is betreft je ticket. Ik weet helaas niet meer en wil je vragen de pagina erover op onze site in de gaten te houden. Mijn excuses voor het ongemak.

Mogelijk is NS niet door de organisatie op de hoogte gebracht van een refund-mogelijkheid. Bij annulering zou iedereen automatisch bericht krijgen, het evenement is echter verplaatst.

Hopelijk hebben de moderators recente info.

Er wordt wel gezegd dat het evenement verplaatst is, maar dat is niet het geval. 2020 Is afgelast. De Formule 1 zou sowieso in 2021 rijden, ook in Zandvoort. Ze hebben een contract voor meerdere jaren. De organisatie biedt zelf wel de mogelijkheid voor een refund voor de tickets van 2020. Waarom de NS dan (nog)  niet?

Ik snap best dat de Coronacrisis ook bij NS voor veel problemen zorgt. De eerste vragen over geld terug zijn echt al 2 maanden geleden gesteld. Toen werd er gesteld dat de race nog niet was afgelast en dat pas na definitieve afgelasting het geld geretourneerd zou worden. 

Inmiddels is de race al 2 weken geleden definitief geannulleerd. NS had m.i. daar ook wel op kunnen anticiperen. (was half april toch echt wel duidelijk) Dat heeft het bedrijf dus overduidelijk niet gedaan.

Ik wil nu toch wel eens weten wanneer NS nu eindelijk eens in actie komt in dit dossier. T.o.v. de kaartjes gaat het inderdaad om peanuts, toch kan ik heel goed begrijpen dat sommige mensen dit nu graag zo snel mogelijk willen terughebben. Ik werd op 16 maart ook verzocht om thuis te gaan werken en hoewel ik mijn collega’s best wel mis ging dit van dag 1 best wel goed. Waarom duurt bij NS heel veel dingen zo lang?? (indien voorbeelden gewenst dan heb ik wel een aantal hoor).   

Ik ga ervan uit dat NS deze reizigers door de speciale actie op de radar heeft en hierdoor ook zelf kan benaderen. @Gert de Vente  zelf actief de Klantenservice benaderen hoeft niet, wij nemen contact met alle reizigers met een ticket voor deze speciale datum op.  

Jouke NS scheef bovenstaande dus 2 maanden geleden. Grand Prix is al enige tijd afgelast en wat zijn de acties van NS tot op heden => geen.

Het treinticket is niet verloren. Wij zullen de optie bieden om het ticket mee te nemen naar volgend jaar of geld terug te krijgen. We komen hier zo snel mogelijk op terug. Ik ga uitvragen of er al schot in de zaak zit.

Het treinticket is niet verloren. Wij zullen de optie bieden om het ticket mee te nemen naar volgend jaar of geld terug te krijgen. We komen hier zo snel mogelijk op terug. Ik ga uitvragen of er al schot in de zaak zit.

Gezien de voorgaande toezeggingen is je antwoord helaas voor mij niet geloofwaardig.

Reputatie 5

Of is het geld op bij NS?

Dag, inmiddels zijn we weer 2,5 week verder en de melding op de NS website is nog steeds ongewijzigd: https://www.ns.nl/uitgelicht/dutch-grand-prix

Natuurlijk gaat het hier niet om grote bedragen, maar het lijkt me een hele kleine moeite om hier een teruggave formulier te plaatsen zodat mensen die treinkaartjes hebben gekocht voor de Formule 1 deze terug kunnen vragen. De Formule 1 heeft zelf allang de aankoopbedragen van de tickets teruggestort aan wie dat wilde. Waarom duurt het bij de NS dan toch zo lang?

met 

Ik durf het niet te zeggen waarom specifiek dit zo lang duurt. Het bericht is nog altijd: we zijn de mogelijkheden aan het uitwerken, meer informatie volgt binnenkort. Ik heb verzocht om een update. 

Dank voor je snelle reactie, Mark. We wachten weer af!

Reputatie 7
Badge +2

Bij annulering zou iedereen automatisch bericht krijgen, het evenement is echter verplaatst.

Op 28 mei is de GP al officieel afgelast. Het is een beetje vreemd dat er ook over uitstel naar 2021 wordt gesproken, want er was al een contract GP voor 2021 (en 2022) en twee races in 2021 lijkt me vrijwel onmogelijk.

https://f1i.com/news/373877-dutch-gp-at-zandvoort-officially-cancelled-for-2020.html

Reageer