beantwoord

Treinkaartje uit 2011

• 19 september 2014
  • 8 reacties
  • 299 Bekeken

Ik heb nog treinkaartjes met afgiftedatum uit 2011.
Kan ik die nog gebruiken?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 19 september 2014, 16:51

Hallo Hermi. Ik heb de titel van je topic iets aangepast en het topic naar overige producten verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Mijn advies is: gebruik het kaartje niet meer, want je gaat een boete krijgen. Dat zou erg zonde zijn natuurlijk! Na een tariefwijziging is een ongedateerd papieren vervoerbewijs nog maximaal 1 jaar na afgite datum te gebruiken. Een kaartje uit 2011 kan je daarom niet meer gebruiken.
Bekijk origineel

8 reacties

Ik denk het niet maar niet geschoten is altijd mis
Thx
Ik denk het niet maar niet geschoten is altijd mis

We gaan het proberen.
Hallo Hermi. Ik heb de titel van je topic iets aangepast en het topic naar overige producten verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Mijn advies is: gebruik het kaartje niet meer, want je gaat een boete krijgen. Dat zou erg zonde zijn natuurlijk! Na een tariefwijziging is een ongedateerd papieren vervoerbewijs nog maximaal 1 jaar na afgite datum te gebruiken. Een kaartje uit 2011 kan je daarom niet meer gebruiken.

Maar wanneer was de laatste tariefswijziging?
Weet iemand dat!
In 2011 was er een stijging van 1,50% en in 2012 was er een stijging van 2,20%. Ook daarna zijn er nog wijzigingen geweest, maar die van 2011 en 2012 hadden al invloed op de geldigheid van jouw vervoerbewijs.
In 2011 was er een stijging van 1,50% en in 2012 was er een stijging van 2,20%. Ook daarna zijn er nog wijzigingen geweest, maar die van 2011 en 2012 hadden al invloed op de geldigheid van jouw vervoerbewijs.

Dank je wel voor je reactie.
De papieren kaartjes zeker uit 2011 zijn allang niet meer geldig. Het is nu allemaal ov chipkaart geworden. Je kunt de papieren kaartjes naar het Spoorwegmuseum te Utrecht brengen of sturen. Dit jaar bestaat de NS 175 jaar. Misschien is dit wel een historische waarde.

Reageer