beantwoord

treinreis geboekt via internet, intercity direct maar prijs bleek zonder toeslag?

• 3 oktober 2014
  • 1 reactie
  • 554 Bekeken

Werd woensdag avond laat na terugkeer op schiphol in de trein gecontroleerd. Had via internet e-tickets gekocht voor traject Rotterdam-Schiphol vv. er kwam een prijs uit van 12,70 en intercity direct. Dacht lekker snel dus direct beide tickets besteld. Echter nu werd ik er op aangesproken door de conductrice waar mn toeslag was!!! Ik zei heb ingetoetst op internet en ging er dus vanuit dat de toeslag voor intercity direct erbij inzat. Dus niet blijkt nu, extra kosten voor ticket in de trein 10 euro!!! was flink boos , ik ga 1 of 2 maal per jaar met de trein en dacht het goed te hebben gedaan, maar als de pc je dus intercity direct geeft moet je zoals de dame zei wel ook de toeslag apart erbij laten boeken. Dit komt op de site helemaal niet duidelijk naar voren en vindt dus dat ik op extra kosten heb moeten maken voor iets wat op internet niet duidelijk is , of niet duidelijk wordt aangegeven op je e-ticket!!! Dit is dus erg klantonvriendelijk en zeker daar ik niet veel reis met de trein. Ik vindt dit een groot manco van het systeem.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 3 oktober 2014, 18:06

Welkom op het NS serviceforum RoDi47! Leuk dat je het gevonden hebt. Wel erg jammer dat je tijdens je reis een boete hebt ontvangen. Voor de intercity direct Rotterdan - Schiphol dien je inderdaad een toeslagkaartje te kopen. De IC direct staat wel in de reisplanner, maar op het moment dat je een E-ticket aanschaft dien je er eigenlijk twee aan te schaffen, namelijk: enkele reis (of retour) Rotterdam Centraal - Schiphol en een e-ticket Intercity direct Toeslag 2e klas. Op die manier had je geen boete gekregen. Wel zal ik intern melden dat het niet helemaal duidelijk op de website staat. Hopelijk overkomt dit je niet nogmaals!
Bekijk origineel

1 reactie

Welkom op het NS serviceforum RoDi47! Leuk dat je het gevonden hebt. Wel erg jammer dat je tijdens je reis een boete hebt ontvangen. Voor de intercity direct Rotterdan - Schiphol dien je inderdaad een toeslagkaartje te kopen. De IC direct staat wel in de reisplanner, maar op het moment dat je een E-ticket aanschaft dien je er eigenlijk twee aan te schaffen, namelijk: enkele reis (of retour) Rotterdam Centraal - Schiphol en een e-ticket Intercity direct Toeslag 2e klas. Op die manier had je geen boete gekregen. Wel zal ik intern melden dat het niet helemaal duidelijk op de website staat. Hopelijk overkomt dit je niet nogmaals!

Reageer