beantwoord

Tripje in de trein

• 16 oktober 2016
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Goede ochtend/middag/avond mijn vrienden en ik waren vroeger ooit op een trip geweest met de trein en we vonden dat helemaal super! Maar deze keer wouden we een stuk verder en misschien ook uitdagender of iets heel anders , dus ik heb een NS Buisiness card waarmee alle toeslag prijzen vervallen bij de IC Direct en ICE mijn idee was om met de ICE naar Arnhem te gaan met mijn vriendengroep van 4 (met de leeftijden van 16/15/14/14 weet niet of er extra kosten komen voor bepaalde leeftijden vandaar dat ik ze even opnoem).
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om dat te doen en wat de kosten zijn en we samenreiskorting kunnen krijgen van 40%.
Ons vertrekpunt is hartje Amsterdam.

Alvast bedankt!
PS: Sorry voor me vreselijke interpunctie en grammatica
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 16 oktober 2016, 20:52

Hoi treintripper,

Als ik je goed begrijp ga je zelf op reis met de ICE naar Arnhem (waarschijnlijk vanuit Amsterdam of Utrecht), en wil je daarbij mensen meenemen met behulp van samenreiskorting,
Daarbij zijn een paar dingen belangrijk:
- Om samenreiskorting te gebruiken heeft een reiziger een OV-chipkaart nodig. Dat hoeft niet een persoonlijke te zijn; de blauwe versie uit de automaat of van de AH is ook prima. Vergeet niet voor de reis samenreiskorting op de kaart te zetten.
- Voor de ICE is toeslag niet nodig als u reist op een NS businesscard. Bij reizen met samenreiskorting is een toeslag echter wel verplicht. Deze toeslag kunt u kopen bij de kaartjesautomaat.

Tip: als je naar Arnhem wilt reizen zou ik overwegen met de reguliere IC-trein te reizen. Dat bespaart u in dit geval 3 of 4x toeslag voor de ICE. De reistijd met de 'gewone' IC naar Nijmegen is ongeveer 5 minuten langer.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Een groepsretour t goedkoopst.
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-groepsretour
€57,50 voor 5 personen en dan nog €12/€24 aan toeslag.

Een retourtje met 40% korting kost €20 pp zonder toeslag van €2,40
Een groepsretour t goedkoopst.
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/ns-groepsretour
€57,50 voor 5 personen en dan nog €12/€24 aan toeslag.

Een retourtje met 40% korting kost €20 pp zonder toeslag van €2,40

Hartelijk dank!!!!
Reputatie 6
Badge +1
Hoi treintripper,

Als ik je goed begrijp ga je zelf op reis met de ICE naar Arnhem (waarschijnlijk vanuit Amsterdam of Utrecht), en wil je daarbij mensen meenemen met behulp van samenreiskorting,
- Om samenreiskorting te gebruiken heeft een reiziger een OV-chipkaart nodig. Dat hoeft niet een persoonlijke te zijn; de blauwe versie uit de automaat of van de AH is ook prima. Vergeet niet voor de reis samenreiskorting op de kaart te zetten.
- Voor de ICE is toeslag niet nodig als u reist op een NS businesscard. Bij reizen met samenreiskorting is een toeslag echter wel verplicht. Deze toeslag kunt u kopen bij de kaartjesautomaat.

Tip: als je naar Arnhem wilt reizen zou ik overwegen met de reguliere IC-trein te reizen. Dat bespaart u in dit geval 3 of 4x toeslag voor de ICE. De reistijd met de 'gewone' IC naar Nijmegen is ongeveer 5 minuten langer.
Hoi treintripper,

Ook hartelijk dank voor het reageren en het geven van informatie en wij vinden het wel leuk om een keertje met de ICE te reizen en de toeslag hebben we daarvoor over

Reageer