beantwoord

Tussentijds uitstappen enkele reis

  • 25 March 2024
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo,

Deze zaterdag moet ik vanaf Eindhoven Centraal naar Amsterdam Bijlmer. Tussendoor wil ik in Rotterdam uitstappen en een vriend bezoeken. Later wil ik verder reizen naar Amsterdam vanaf Rotterdam. Is dit mogelijk met een e-ticket enkele reis van Eindhoven Centraal naar Amsterdam Bijlmer? Of gaat dit niet? Ik wou rond de middag naar Rotterdam en dan rond de avond ongeveer 22:00/23:00 naar Amsterdam.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Robert B 25 March 2024, 21:43

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met een ticket Eindhoven - Bijlmer heb je niets in Rotterdam te zoeken. Je zult in Rotterdam dus moeten uitchecken en weer inchecken om die reis op een geldige manier te maken.

Met e-tickets wordt het dus eentje voor Eindhoven - Rotterdam en eentje voor Rotterdam - Amsterdam (Bijlmer). Plus natuurlijk eentje voor terug naar Eindhoven, maar dat is waarschijnlijk de volgende dag pas.

Als je nog geen 19 bent kan je een Jongeren Dagkaart kopen, die is wel geldig.

Hallo Barryshocks en welkom bij de NS Community,

 

Dat is helaas niet toegestaan. Je dient dan een e-ticket van Eindhoven naar Rotterdam te kopen en van Rotterdam naar Bijlmer. Bedankt voor het antwoord en de tip, Robert.

Badge +3

Dat is helaas niet toegestaan. Je dient dan een e-ticket van Eindhoven naar Rotterdam te kopen en van Rotterdam naar Bijlmer. Bedankt voor het antwoord en de tip, Robert.

Het makkelijkst is om gewoon geen e-tickets te kopen en met je bankpas te reizen.

Reputatie 7
Badge +4

U moet altijd kijken wat de reisplanner aangeeft en dat advies moet u volgen. De reis loopt via Utrecht, niet via Rotterdam. Het mag dus niet. Met een e-ticket mag u wel zonder verdere kosten onderbreken en ook langer dan 35 minuten. Dit in tegenstelling tot reizen met een ov-chipkaart.

Via Rotterdam reizen met deze e-ticket, mag dus in geen geval, het ligt buiten de route.

Voor een volgende keer: kijk altijd eerst in de reisplanner of het een geldige route is. Er is nog wat ruimte als er in dat lijstje een andere route voorkomt, maar meestal is dat niet zo.

Vaak zijn twee jongerenkaarten goedkoper dan reizen met een ov-chipkaart of bankpas.

Bedankt voor reacties! Dan moet ik iets ander bedenken.

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor reacties! Dan moet ik iets ander bedenken.

Als je al een persoonlijke ov chipkaart hebt, dan kun je daar weekendvrij op zetten voor een maandje of Weekend voordeel.

Reputatie 3

Eindhoven Rotterdam €21,10

Rotterdam Bijlmer Arena €16,10

Bijlmer Arena Eindhoven €21,30.

(Enkele reis)

 

NS weekend vrij (ook geldig officiële feestdagen) is nu in de aanbieding voor €26,21. Dit is goedkoper dan een retour Eindhoven Bijlmer Arena. U kunt de abonoment na 30 of 31 dagen elke dag opzeggen .

Tussen Rotterdam en Schiphol op HSL is een toeslag verschuldigd. U kunt kiezen om met de rechtstreekse sprinter via Woerden te reizen.

 

Badge +3

Goede vondst die Weekend Vrij voor weinig https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij!

Voor €26,21 ben je dan klaar…moet je wel al een persoonlijke ov-chipkaart hebben.

Maar desnooods een persoonlijke kaart bestellen via ov-chipkaart.nl (die heb je donderdag of vrijdag dan wel in de brievenbus) en daar NS Flex Weekend Vrij met die korting op nemen.

Reageer