beantwoord

Uitchecken voor grens belgie

• 18 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Hallo,
ik heb een vraag over uitchecken voor de Belgische grens. Waar moet je uitchecken voor de Belgische grens? Want ik en mijn vriend hebben 100% vrij in Nederland en we willen dan enkel een kaartje hebben voor België. Hoe moeten we dat doen en waar moeten we uitcheck?
Mvg, Charon wieringa
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 19 oktober 2018, 10:50

Op het moment dat u een kaartje van uw plaatselijke station naar België gekocht heeft met 100% korting in Nederland hoeft u, mits het een abonnement of studentenreisproduct is, niet in en uit te checken, maar moet de kaart wel meegenomen worden als bewijs voor de korting. Reist u met bijvoorbeeld een dagkaart van AH, dan moet deze wel in- en uitgecheckt worden. Via de link van Markjan kan u deze kaarten met 100% korting kopen en afrekenen met iDeal of Creditcard.
Bekijk origineel

4 reacties

u kunt via ns internationaal een kaartje kopen en bij kortingen aangeven 100% korting Nederland www.nsinternationaal.nl
Reputatie 5
Badge
Op het moment dat u een kaartje van uw plaatselijke station naar België gekocht heeft met 100% korting in Nederland hoeft u, mits het een abonnement of studentenreisproduct is, niet in en uit te checken, maar moet de kaart wel meegenomen worden als bewijs voor de korting. Reist u met bijvoorbeeld een dagkaart van AH, dan moet deze wel in- en uitgecheckt worden. Via de link van Markjan kan u deze kaarten met 100% korting kopen en afrekenen met iDeal of Creditcard.
Reputatie 7
Badge +4
Het principe is dat u een kaartje koopt bij nsinternational van uw bestemming in Nederland naar uw bestemming in België of andersom. Op dat kaartje 100 procent korting in Nederland opgeven. Bewijs van korting, bijvoorbeeld een studentenabonnement, meenemen maar niet inchecken. Je opent een poortje met het vierkant op het internationale kaartje, het moet een doorzichtig glazen Scanticket poortje zijn.

Deze truc kan ook met een AH-kaartje als je in Nederland incheckt bij vertrek, anders is hij niet geldig.
Als je een verre reis maakt in België kan een Go Pass 1, te bestellen bij de NMBS, goedkoper zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Moderator: Ik kan een bestand met een url op deze wijze niet editten. Het haakje bij Gopass staat de verkeerde kant op en bij NMBS hoeft geen haakje.

Reageer