beantwoord

uitcheckgemist wil einddatum kaart weten

• 8 juni 2021
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Maar ik heb een doorlopend abonnement zonder einddatum (NS Flex zonder abonnement) dus kom ik daar niet verder dan stap 1 om m’n gemiste uitcheck bij lijn 9 Bravo (Hermes) te melden.

Er reden op dat tijdstip geen treinen tussen Eindhoven en Boxtel vanwege personen op t spoor. Snel de bus gevonden, wel ingecheckt, geen bus meer gewend, vergeten uit te checken.:grin:

Het eindpunt van de bus, station Best, was overigens ook de plek waar ik uitstapte.

wat kan ik verwachten, wat moet ik zelf ondernemen?

bij voorbaat dank

icon

Beste antwoord door Denice NS 9 juni 2021, 10:11

De einddatum van je OV-chipkaart kan je vinden op de kaart zelf. Deze dien je dus bij stap 1 ‘geldig tot’ in te vullen om vervolgens verder te kunnen met de aanvraag.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Er is een verschil tussen de einddatum van de OV-chipkaart en de einddatum van een abonnement. Vergelijk het met uw bankrekening: uw bank stuurt u iedere zoveel jaar een nieuwe pas, ook al blijft uw rekening gewoon doorlopen.

De einddatum van uw OV-chipkaart staat afgedrukt op de kaart.

Badge +3

@Amreg  Je hebt pech, tenzij het reisadvies van NS (in de reisplanner dus) was om bus 9 te nemen als je naar Best moest. Die zou dan gratis zijn en had je niet hoeven in/uit te checken.

Was dat eigen initiatief (die bus, ik zou die ook genomen hebben laat op de avond) dan wordt dat niet vergoed.

De einddatum van je kaart (geen idee waarom ze daar naar vragen voor een claim?) vind je in Mijn NS via https://www.ns.nl/selfservice/producten (oude omgeving) en dan ‘Tonen op te halen producten’.

De einddatum van je OV-chipkaart kan je vinden op de kaart zelf. Deze dien je dus bij stap 1 ‘geldig tot’ in te vullen om vervolgens verder te kunnen met de aanvraag.

Dank voor jullie reacties; ik heb het gevonden.
Ontdekte op m’n kantoor dat ik was vergeten uit te checken en probeerde het via de gegevens van mijn persoonlijke ns pagina, daar zag ik de einddatum van de pas niet staan; met de pas bij de hand is toch gemakkelijker. ;)
De reis is nog niet terug te vinden op uitgecheckt maar dat gaat vast nog komen.
De bus heb ik op eigen initiatief gepakt. In Eindhoven check je vanzelf weer uit als je van het station naar de bushaltes gaat dus dubbele kosten heb ik niet, sowieso was ik al lang blij dat ik zonder wachten uit Eindhoven weg kwam.

Badge +3

Ah, ik dacht dat het om een claim bij vertraging ging.

Een busrit Eindhoven - Best (met lijn 9) kost € 3,18

Bij niet uitchecken in Best krijg je het instaptarief van € 4,00 op je NS Flex factuur (dat zal inmiddels ook wel in je Mijn NS Reishistorie staan).

Mocht het niet lukken via uitcheckgemist.nl dan zou je ook nog contact op kunnen nemen met NS.

Reageer