beantwoord

Uitprinten e-ticket

• 9 november 2014
  • 17 reacties
  • 1838 Bekeken

Misschien handig voor mensen die geen printer hebben hun ticket te laten uitprinten op t station. Als t e ticket niet met de iPhone gescand mag worden. Dan vind ik wel dat de Ns ook wel de reiziger tegemoet mag komen.
icon

Beste antwoord door Brian NS 10 november 2014, 10:31

Beste vdlinde74,

Op dit moment kan een e-ticket nog niet vanaf de telefoon gescand worden. Je moet dit dus echt zelf doen voordat je aan je reis begint. Er is wel een onderzoek gaande na het scannen van een ticket vanaf je smartphone. Maar van nu, moet ik je echt adviseren om het ergens anders te printen.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
Badge
Voor mensen die ervoor kiezen om geen printer te bezitten hebben ze de copyshop uitgevonden.

Maar het zou wellicht via de automaat moeten kunnen net als in de bioscoop. Op de rol van de betaalbevestiging (ouderwets treinkaartjes papier) zou een barcode en de persoonsgegevens/reisgegevens op geprint kunnen worden. Al zal NS dan wel een toeslag van 1 euro willen en zeuren dat de kaartautomaat overbelast raakt.
Dan zouden ze gaan concurreren met hun eigen kaartautomaten waar ze voor dezelfde vervoerbewijzen een euro meer vragen. Dat gaat dus niet gebeuren.
Beste vdlinde74,

Op dit moment kan een e-ticket nog niet vanaf de telefoon gescand worden. Je moet dit dus echt zelf doen voordat je aan je reis begint. Er is wel een onderzoek gaande na het scannen van een ticket vanaf je smartphone. Maar van nu, moet ik je echt adviseren om het ergens anders te printen.
Lekker milieu vriendelijk NS....kaartje digitaal ontvangen maar daarna toch nog moeten uitprinten op A4..

Nu nog steeds niet verholpen? Dit topic is al meer dan een maand oud...
Vandaag nog gescand en uitgelezen, maar helaas kunnen we de code nog niet uitlezen voor nationale e-tickets.
@martijn.jansink

Bij een monopolistisch staatsbedrijf gaan verbeteringen nu eenmaal heel veel trager dan bij een gewoon bedrijf. Een maand is ongeveer de periode die NS nodig heeft om een tekstuele fout op hun website aan te passen nadat die hier gemeld is. Voor zoiets gecompliceerds als een nieuwe drager voor vervoerbewijzen, moet je dus zeker aan een paar jaar denken. We weten alleen niet in welk jaar NS hiermee begonnen is.
Ja jammer dit...vanavond weer s proberen om met de trein in 1 keer in Adam centraal te komen...moet je eerst dus een kaartje in de regen op t perron halen terwijl het allemaal zo makkelijk wordt gemaakt om dit met je Iphone (dus waar je je dan ook maar begeeft) te bestellen.. barcode laten scannen door de conducteur en reizen maar.... Niet dus
Reputatie 1
Badge
Voor mensen die ervoor kiezen om geen printer te bezitten hebben ze de copyshop uitgevonden.
Maar het zou wellicht via de automaat moeten kunnen net als in de bioscoop. Op de rol van de betaalbevestiging (ouderwets treinkaartjes papier) zou een barcode en de persoonsgegevens/reisgegevens op geprint kunnen worden. Al zal NS dan wel een toeslag van 1 euro willen en zeuren dat de kaartautomaat overbelast raakt.

1. vrijwel elke bibliotheek biedt ook deze service, meestal stukken goedkoper of gratis (niet de print=10 ct/vel) voor leden.
Overigens zegt het kleine dochtertje NS-INternationaal het wel aan te bieden op de weinige stations die ze nog bedienen, maar dat is meer hoop ''doet ie et'' als praktijk.
2. dit is een uitstekend idee dus zal wel neergesabeld worden als zijnde niet geldwolverig genoeg door die MBA boys in HGB III. Maar opmerkelijk is wel dat alle ons omringende buitenlandse staatsspoorbedrijven dit wel aanbieden voor online boekingen. Nog monopolistischer en stakingsgetroffen (NMBS-SNCF) als hier.
Vanaf smartphone scannen komt eraan.
Wet van de vertragende voorsprong geldt ook in het vervoer.

Desalniettemin,
Vanaf het begin bij aankoop van de e-ticket is het volstrekt helder dat het een zelf uit te printen kaartje is.

De vraag waarom er geen digitaal scanbaar kaartje is, staat dus compleet los van de e-ticket.

Die nieuwe optie van scannen op een mobiel komt er dus aan. Even geduld nog ;)

Ik weet zeker dat de meesten die kritiek hebben op de NS voor het zorgvuldig uitvoeren van nieuwe opties, evengoed zouden klagen als iets heel vlot en ondoordacht zou worden doorgevoerd (zeker als het dan niet goed werkt)
Als het 'toch niet goed is' ben ik voorstander voor zorgvuldig en doordacht nieuwe ideeen ontwikkelen en uitvoeren. 🙂
Ik weet zeker dat de meesten die kritiek hebben op de NS voor het zorgvuldig uitvoeren van nieuwe opties, evengoed zouden klagen als iets heel vlot en ondoordacht zou worden doorgevoerd (zeker als het dan niet goed werkt)

Wat het dan weer bijzonder jammer maakt dat Traject Vrij exact op die laatste wijze is doorgevoerd om maar zo snel mogelijk de oude trajectkaarten te kunnen uitfaseren waardoor het nu, zowel voor de NS als voor de reizigers, nog altijd volstrekt onduidelijk is welke kosten in rekening zullen worden gebracht voor een rit buiten het afgekochte traject.
@Theofiel
In tegendeel. Over Traject Vrij hebben ze jaren nagedacht en dit is wat eruit gerold is. Dat illustreert precies het probleem. Als ze na lang nadenken met iets goeds zouden komen, was het het nog waard, maar bij NS duurt het meestal lang en dan introduceren ze met veel tamtam iets waarvan uiterlijk binnen een paar weken blijkt dat het alsnog niet naar behoren functioneert.
gaat de conducteur klachten als ik de code op een stuk papier van 1x1 meter uitprint?
Ja.
maar hoezo? het is papier, toch :D

of.. wat zou gebeuren als ik een 3D-printer gebruik en een 3D-hout-replica met een ingeprinte code maak?

NS moet de hoofd uit de grond trekken en wakker woorden. De toekomst is al lang begonnen.
In de voorwaarden staat dat het op A4-papier moet worden afgedrukt. Als je daar sterk van afwijkt, zal de conducteur daar vermoedelijk een punt van maken.
hm okay. bedankt voor de informatie.
Lekker milieu vriendelijk NS....kaartje digitaal ontvangen maar daarna toch nog moeten uitprinten op A4..

Nu nog steeds niet verholpen? Dit topic is al meer dan een maand oud...

Waarom luisteren ze niet naar zijn klanten

Reageer