beantwoord

Uitprinten trein kaartjes

• 18 mei 2019
  • 4 reacties
  • 213 Bekeken

Hallo, ik heb trein kaartjes gekocht en wil ze afprinten, geprobeerd via PDF en de linker kant waar gebruiks voorwaarden van eticket opstaan
word afgedrukt en de rechter kant met de persoonlijke gegevens is helemaal zwart afgedrukt.
Kan ik hier een foto van maken en dan afprinten, word dat geaccepteerd?
icon

Beste antwoord door Slidestops 18 mei 2019, 09:33

Er staat waarschijnlijk iets niet goed in de printer instellingen. Normaal gesproken worden alleen originele tickets geaccepteerd. Een foto van een ticket dus niet. Als het niet lukt de printer goed werkend te krijgen; kunt u eventueel het ticket als PDF tonen op uw telefoon of laden in de reisplanner app.

Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone, dan zou u het originele ticket mee kunnen nemen (Met het zwart) en de foto van het ticket, zoals u voorstelt. Bij controle kunt u dan uitleggen wat er gebeurd is. Dit is echter normaal gezien niet de bedoeling en is ook de minst goede oplossing.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Waarschijnlijk niet. @Slidestops of @Loes kan je vertellen of het kan of niet.

Je zou het ticket ook op de mobiel kunnen laden. Dit doe je door die mail op de mobiel te openen en dan op "ophalen ticket" te drukken. Daarna komt er een optie om hem te laden in de ns reisplanner app. Als er een controle is laat je dit ticket zien.
Reputatie 7
Er staat waarschijnlijk iets niet goed in de printer instellingen. Normaal gesproken worden alleen originele tickets geaccepteerd. Een foto van een ticket dus niet. Als het niet lukt de printer goed werkend te krijgen; kunt u eventueel het ticket als PDF tonen op uw telefoon of laden in de reisplanner app.

Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone, dan zou u het originele ticket mee kunnen nemen (Met het zwart) en de foto van het ticket, zoals u voorstelt. Bij controle kunt u dan uitleggen wat er gebeurd is. Dit is echter normaal gezien niet de bedoeling en is ook de minst goede oplossing.
Bedankt voor jullie reakties, ik ben wel in bezit van een smart phone en kan de tickets laten zien via pdf, dat ga ik proberen
Badge +3
Tonen als PDF is sinds november 2018 toegestaan, ook al staat er bij sommige tickets nog onder de blokjescode "Alleen geldig indien uitgeprint".

Je moet wel zelf zorgen voor een goed scanbare code, dus voldoende helderheid van je scherm en natuurlijk geen lege accu/batterij.

Reageer