beantwoord

Uitstel van betaling.


Ik ging 10 augustus 2017 voor de eerste keer met mijn fiets in de trein. Ik had een beetje gekeken op internet of je moest betalen voor je fiets, waar ik daarna ook een kaartje voor betaald heb. Nou stond er verder niks over dat ik ook nog voor mezelf moest inchecken. Nu was er een controle bij Etten-Leur (mijn reis was van Roosendaal naar Gilze-Rijen) en heb ik mijn verhaal uitgelegt aan de conducteur en hij vertelde dat ik een acceptgiro zou ontvangen en daarna de boete, €50, terug zou kunnen vragen. Hij vroeg om mijn ID die ik heb laten zien en schreef een briefje uit waarmee ik alsnog uit kon checken. Hij had het vermeld als "vergeten in te checken".
Nu heb ik overal zitten kijken, maar nergens kunnen vinden waar ik dat dan terug kan vragen. Waar zou ik het kunnen vinden? Ik heb in totaal 56,70 euro betaalt (boete+treinreis) en zou toch graag die €50 terug willen.
icon

Beste antwoord door Thom 22 augustus 2017, 23:57

Het is niet zo handig natuurlijk. Uiteraard moet je inchecken. Daarmee koop je een geldig kaartje. Bij het uitchecken reken je af. Ik neem toch aan dat je weet dat je een kaartje moet hebben voor de trein en niet alleen voor de fiets. Een e-ticket kan ook een geldig kaartje zijn.

De boete was natuurlijk wel terecht maar NS geeft hem de eerste keer nog wel eens terug. Zie het als een waarschuwing. Als het echt de eerste keer is en de conducteur heeft geen nare dingen over je moeten opschrijven, dan is NS vaak wel coulant. Bedenk wel dat je er geen recht op hebt, het is coulance. Het lukt ook maar één keer. Ik zou maar niet zeggen dat er 'verder niks over stond dat je een geldig kaartje moest hebben.' ;-)

Als je straks de acceptgiro thuis krijgt, staat daar een boetekenmerk op. Een letter met zes cijfers. Het is denk ik ook al op je boete te vinden maar als je te snel belt, is het soms nog niet verwerkt. Hou dat nummer bij de hand en neem contact op met Klantenservice. Dat kan ook via Twitter, Facebook of met de telefoon. Wie weet heb je geluk.


NS vindt het het prettigste als je contact opneemt met Twitter of Facebook. Bellen kan wel maar het is vaak druk. 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wil je contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
De snelste weg om dit op te lossen is door te bellen naar de klantenservice van NS via 030 751 51 55.
De klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar, u zou dus ook nu meteen kunnen bellen.
Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet zo handig natuurlijk. Uiteraard moet je inchecken. Daarmee koop je een geldig kaartje. Bij het uitchecken reken je af. Ik neem toch aan dat je weet dat je een kaartje moet hebben voor de trein en niet alleen voor de fiets. Een e-ticket kan ook een geldig kaartje zijn.

De boete was natuurlijk wel terecht maar NS geeft hem de eerste keer nog wel eens terug. Zie het als een waarschuwing. Als het echt de eerste keer is en de conducteur heeft geen nare dingen over je moeten opschrijven, dan is NS vaak wel coulant. Bedenk wel dat je er geen recht op hebt, het is coulance. Het lukt ook maar één keer. Ik zou maar niet zeggen dat er 'verder niks over stond dat je een geldig kaartje moest hebben.' ;-)

Als je straks de acceptgiro thuis krijgt, staat daar een boetekenmerk op. Een letter met zes cijfers. Het is denk ik ook al op je boete te vinden maar als je te snel belt, is het soms nog niet verwerkt. Hou dat nummer bij de hand en neem contact op met Klantenservice. Dat kan ook via Twitter, Facebook of met de telefoon. Wie weet heb je geluk.


NS vindt het het prettigste als je contact opneemt met Twitter of Facebook. Bellen kan wel maar het is vaak druk. 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook.

Wil je contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Badge +3
Begrijpelijk dat je voor een fiets (dagkaartje) betaald hebt.

Als het de eerste keer is dat je een boete gekregen hebt voor zelf niet inchecken, dan krijg je die wel terug via de manieren die anderen al gaven. Vermeld je boetekenmerk K×××××× als je dat via (privébericht) op Twitter of Facebook doet. Bellen is handiger, en laat op de avond is het meestal rustig.
Welkom op het NS Serviceforum, Fleurvw 🙂

Goed om te lezen dat de bovenstaande forumleden jouw vraag al hebben beantwoord. Ik ga er vanuit dat er een coulance mogelijkheid is om de boete te laten kwijtschelden!
Reputatie 7
Badge +3
Ik ging 10 augustus 2017 voor de eerste keer met mijn fiets in de trein. Ik had een beetje gekeken op internet of je moest betalen voor je fiets, waar ik daarna ook een kaartje voor betaald heb. Nou stond er verder niks over dat ik ook nog voor mezelf moest inchecken.
Ik neem niet aan dat je er vanuit gaat dat als je een kaartje voor je fiets koopt dat je dan zelf gratis mee mag???

Reageer