Upgrade 1e klas cadeau na 5x aanmelden treinreis | NS Community

Upgrade 1e klas cadeau na 5x aanmelden treinreis

  • 7 October 2021
  • 23 reacties
  • 884 Bekeken

Badge +3

Dat is leuk!

Maar:

...alleen staat er bij de uitleg hoe ik dit kan gebruiken dat ik een los kaartje moet kopen. Ik reis alleen met een NS Business Card. Hoe kan ik dan gebruik maken van de upgrade?

NS webcare:

Ik heb het nog even voor je uitgezocht. Bij deze upgrades dien je helaas wel eerst een 2e klas kaartje te kopen op de website van NS. ^JH

Dat zou dan een enkeltje of dagretour zijn. Wat een vreemd cadeau! Je meldt je reizen aan op een ov-chipkaart en mag vervolgens alleen een dagje 1e klas als je een los kaartje koopt (via de website)?

Moet je dan voor die upgrade het ordernummer van een e-ticket voltarief (mag geen actiekaartje zijn natuurlijk) invullen of zo? Dan geef maar weg aan iemand zonder abonnement… :sweat:

https://twitter.com/Stijsemans/status/1446105870375469060


23 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als dat inderdaad zo is dan zou ik zeggen “stop die upgrade maar op de wel bekende donkere plek". Iemand met een abonnement kan dan niet met dat abonnement reizen en die upgrade gebruiken, maar moet een vol tarief 2e kaartje kopen. Dus stel je hebt Dal Vrij en wil deze upgrade gebruiken in de daluren, ipv vrij reizen moet je dan een 2e klas vol tarief kaartje betalen. Ja, toedeloe, hou die upgrade dan maar.

Reputatie 3

Ik heb het idee dat hier sprake is van een misverstand, niemand zal een cadeau aanbieden als NS als er daar vervolgens iets tegenover blijkt te staan. Je baas ziet je aankomen: "Je hebt toch een business kaart, daar kun je vrij mee reizen"... Of er werkt een oplichter binnen NS natuurlijk, maar ik ga van het goede uit, couponcode lijkt me

Reputatie 7
Badge +3

Ik hoop inderdaad dat het een misverstand is. Maar het zou dan wel weer een zoveelste voorbeeld zijn van verkeerde informatie verschaft door de klantenservice. 

Reputatie 3

Er zijn veel wisselingen in de webcare medewerkers weet ik, dus het is niet goed maar soms kan er een verkeerd antwoord gegeven worden. Aannemelijk zal er in dit soort gevallen gewoon een couponcode afgegeven worden om het cadeau te gebruiken. Wellicht kan een moderator dit bevestigen? Want van oplichting zijn we natuurlijk niet gediend 😂👍

Badge +3

De volledige instructies/uitleg heeft Mattijs er niet bij gezet helaas, maar ik vond de reactie van webcare al vreemd genoeg om het even hier te posten.

Welkom (terug) Arjan overigens!

Reputatie 3

Dankjewel Robert, zeg maar welkom terug hoor. Ik ben vooral benieuwd naar de uitleg hoe dit nu precies in elkaar steekt omdat het - als het klopt wat Mattijs - stuurde vreemd lijkt

Ik ben helaas bang dat het aan de actie ligt en dat het geen misverstand is. Ik dacht in eerste instantie dat je een 2-1 couponcode zou krijgen, geschikt in combinatie met elk 2e klas vervoerbewijs (met uit zondering van andere actietickets). Maar zoals ook bij de informatie over de treinwijzer staat aangegeven is het een 2e klas kaartje kopen en een 1e klas kaartje krijgen. De actie is dus helaas niet voordelig/aantrekkelijk voor reizigers die anders voordeel hebben uit hun abonnement. Hieronder de voorwaarden voor het verzilveren van de couponcode. 

 

Verzilveren van de couponcode

  • De reiziger koopt een 2e klas kaartje
  • De reiziger gaat vervolgens naar Couponcode verzilveren (ns.nl)
  • Vul de couponcode hier in en klik op “verzilveren”.
  • Vervolgens ontvangt de reiziger het geüpgradete ticket per e-mail.
Badge +3

Dank @Maxime NS en ik spreek even namens @Arjan49:

Dat zou een actie zijn die een geesteszieke heeft verzonnen dan, Mattijs heeft een goed punt dat hij dit aan de kaak stelt.... pfffff wat een idioot gedoe

Juiste spelling is overigens ‘het geüpgradete ticket’ (bijvoeglijk naamwoord), of inderdaad ‘het ticket dat is geüpgraded’ #taalnazi :sweat_smile:

Hoe dan ook, steek mij maar lek en voor iedereen die deze actie ontvangt maak er vooral iemand zonder abonnement blij mee (coupon/kortingscode)!

Juiste spelling is overigens ‘het geüpgradete ticket’ (bijvoeglijk naamwoord), of inderdaad ‘het ticket dat is geüpgraded’ :sweat_smile:

Mijn fout!

 

Tsja het enige voordeel hierbij, wat normaal niet wordt geboden is dat de upgrade ook geldig is in de spits, maar ik snap het sentiment hier.

Badge +3

Mijn fout!

Tsja het enige voordeel hierbij, wat normaal niet wordt geboden is dat de upgrade ook geldig is in de spits, maar ik snap het sentiment hier.

Was niet tegen jou bedoeld, maar wat een suf cadeau in dit geval want een vaste klant (met abonnement) heeft daar dus niets aan eigenlijk. Voorbeeldje tijd! :joy:

40% korting (abonnement): Een reis die normaal € 16,67 kost (voltarief 2e klas, dat is ongeveer Eindhoven - Zeist) is met korting € 10,00 en kost je 1e klas € 16,50 (bijv. met NS Flex, waar 1e klas 65% duurder is).

1e klas upgrade: Je moet een voltarief kaartje kopen via de site (€ 16,67 dus) en mag dan 1e klas reizen.

Genaaid voor 17 cent, tenzij je reis in de spits begint… 

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor het uitzoeken, maar voor iemand met een Vrij of kortingsabonnement is dit dus geen cadeautje maar een dooie mus of sigaar uit eigen doos. 

Badge +3

Dank voor het uitzoeken, maar voor iemand met een Vrij of kortingsabonnement is dit dus geen cadeautje maar een dooie mus of sigaar uit eigen doos. 

Dat helemaal natuurlijk, geef dus maar weg aan iemand anders die code.

Bij de pilot voor het aanmelden (via het NS Panel, 46.000 reizigers?) kreeg je wel voor €100 aan korting toch (of codes voor 10 dagkaartjes/retourtjes of zo)?

Dan gaat het pas ergens over, dank voor je deelname!

Reputatie 7
Badge +3

Maar zoals ook bij de informatie over de treinwijzer staat aangegeven is het een 2e klas kaartje kopen en een 1e klas kaartje krijgen.

Misschien lees ik er volkomen overheen maar ik zie daar over de 1e klas upgrade staan

  • De code kan je vervolgens verzilveren via de instructies in de mail zodat je het volgende treinkaartje kan upgraden naar 1 klas. 
  • Alleen geldig op een traject met een geldig 2e klas vervoersbewijs.

Daar haal ik niet duidelijk uit dat je een los 2e klas vol tarief ticket moet kopen om de upgrade te kunnen gebruiken. Een 2e klas abonnement waarmee je ingecheckt hebt is ook een geldig 2e klas vervoersbewijs.

 

Badge +3

Misschien lees ik er volkomen overheen maar ik zie daar over de 1e klas upgrade staan

  • De code kan je vervolgens verzilveren via de instructies in de mail zodat je het volgende treinkaartje kan upgraden naar 1 klas. 
  • Alleen geldig op een traject met een geldig 2e klas vervoersbewijs.

Daar haal ik niet duidelijk uit dat je een los 2e klas vol tarief ticket moet kopen om de upgrade te kunnen gebruiken. Een 2e klas abonnement waarmee je ingecheckt hebt is ook een geldig 2e klas vervoersbewijs.

Bingo! Nou ja bijna…

De code is dus alleen geldig bij online aankoop 2e klas vervoerbewijs en niet gewoon via ns.nl/couponcode? Ik dacht al dat ik gek werd… :sleeping:

Het volgende treinkaartje upgraden naar 1e klas? #hoedan (of waarom, met een abonnement dat goedkoper is)? Kermis/circus on… komt dat zien, de dode mus of dansende vlooien :rofl:

Is die upgrade dan niet voor een dag of zo, maar voor één (volgende, online gekocht) voltarief treinkaartje?

Gevalletje moderator dus (zoals @Thom ooit al zei). Dit klopt gewoon niet.

Reputatie 7
Badge +3

En dat die code alleen geldig is bij aankoop van een 2e klas tickets zie je pas wanneer je al reizen heb aangemeld en je die code ontvangt. Is dat niet onder valse voorwendselen mensen aan deze actie laten meedoen? Welk genie heeft dit bedacht?

Badge +3

Geen idee wie die e-mail allemaal kreeg, maar het is dus gericht aan bestaande klanten en iemand (Mattijs) met een BC kreeg hem dus in de digitale bus, de dooie mus als het echt zo werkt dus.

Of het zo werkt zoals @Maxime NS en ^JH van webcare zeggen betwijfel ik dus nogal.

Maar maak er dan vooral iemand blij mee die voltarief wilde reizen met een online gekocht e-ticket (spits of dal maakt niet uit) en dan legaal 1e klas mag zitten.

Reputatie 3

Laat ik maar zwijgen, anders krijg ik vast weer een block voor het leven.... (Maar begrijpen doe ik dit soort marketing technische trucjes niet)

Reputatie 7
Badge +3

Den ben je niet de enige, dit soort acties begrijp ik ook niet. Als er nu echt duidelijk bij de Treinwijzer pagina staat dat je de code alleen kan gebruiken wanneer je een vol tarief 2e klas ticket koopt dan kun je zelf bedenken of je aan de actie meedoet of niet. Zelf zou ik dan niet meedoen omdat je er met een abonnement niets aan hebt (tenzij je misschien net een keer met je Dal Vrij tijdens de spits wil of moet reizen). Maar nu kom je er pas achter wanneer jij als klant al je actie hebt gedaan (het aanmelden van de reizen) en daarna worden pas de echte voorwaarden duidelijk. Als ik aan deze actie zou hebben meegedaan, zou ik me misleid voelen.

Badge +3

Ik herhaal het nog maar even..

Bij de pilot voor het aanmelden (via het NS Panel, 46.000 reizigers?) kreeg je wel voor €100 aan korting toch (of codes voor 10 dagretourtjes of zo)?

Schril contrast met dit soort geneuzel.

Reputatie 2

Ik heb het 1e klas- cadeautje gebruikt. Verzilveren volgens instructie en de upgrade naar 1e klas gedownload in de app. ik moest datum van reis opgeven. Ik ben ingecheckt met m’n abonnement (altijd vrij) en ben in 1e klas gaan zitten. Bij controle zou ik de upgrade aan conducteur moeten tonen. (Ik heb geen controle gehad. 

Badge +3

Ik heb het 1e klas- cadeautje gebruikt. Verzilveren volgens instructie en de upgrade naar 1e klas gedownload in de app. ik moest datum van reis opgeven. Ik ben ingecheckt met m’n abonnement (altijd vrij) en ben in 1e klas gaan zitten. Bij controle zou ik de upgrade aan conducteur moeten tonen. (Ik heb geen controle gehad. 

Was dat het cadeautje voor 5x aanmelden van een reis of de upgrade van de ‘welkom terug in de trein' actie?

Reputatie 2

Dat was het cadeautje voor 5x aanmelden van m’n treinreis. 

Badge +3

Dat was het cadeautje voor 5x aanmelden van m’n treinreis. 

Duideliijk, dank je wel en zijn we met zijn allen toch niet gek. :sweat_smile:

Reageer