beantwoord

Upgraden couponcode keuzedag naar 1e klas?

• 2 augustus 2020
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Bij gebruik reguliere keuzedagen maak ik soms gebruik van de optie klassewissel (voor € 5 upgrade 1e klas).  
Ter compensatie van niet opgenomen keuzedagen tijdens Corona heb ik couponcodes ontvangen.
Bij het digitaal verzilveren van zo’n couponcode heb ik upgrade 1e klas ook geprobeerd. Dit bleek niet mogelijk omdat de optie 2e klas al is opgenomen en niet gewijzigd kan worden. Bij het loket van de ns klantenservice op station Amersfoort werd mij desgevraagd geadviseerd om bij de automaat een klassewissel op de OV chipkaart te zetten (“omdat het e-ticket duidelijk vermeldt dat het een keuzedag is”). Dit heb ik gedaan, maar de automaat gaf geen te betalen bedrag aan. Ik ben vervolgens 1e klas naar Vlissingen gereisd, maar “helaas” kreeg ik geen controle zodat ik niet kon checken of dit de juiste procedure was. Uit de historie volgens mijn ns account bleek de klassewissel geregistreerd tegen € 0,00. Ik heb dus het idee dat hier iets niet goed ging. Wie weet het antwoord?   

icon

Beste antwoord door MoDe 2 augustus 2020, 12:27

De klassewissel op OV-chipkaart werkt alleen als jij ook in- en uitcheckt en niet als je op een e-ticket reist.

Er is gewoon geen upgrade mogelijk bij de couponcodes.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De klassewissel op OV-chipkaart werkt alleen als jij ook in- en uitcheckt en niet als je op een e-ticket reist.

Er is gewoon geen upgrade mogelijk bij de couponcodes.

Badge +3

Let op dat de klassewissel die je bij een automaat gedaan hebt misschien een permanente klassewissel is, en dus je toekomstige reizen op saldo (met 40% kortingsabonnement) ook 1e klas zullen zijn.

Wil je dat niet, dan zet de klasse weer terug op 2e bij een kaartautomaat.

Van klasse wisselen kost niets inderdaad (€ 0,00) maar de reizen die je vervolgens maakt natuurlijk wél.

Reageer