beantwoord

van 2e naar 1e klas voor een enkele reis

• 20 juli 2015
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

Ik wil graag weten of er al een oplossing is voor het reizen in de 1e klas als ik dat eens een keer wil doen. Gewoon een enkeltje van Rotterdam naar Arnhem bijvoorbeeld. Ik heb een 2e klas OV Jaarkaart en deed dat zo eens 1x in de maand op een drukke dag of voor om een andere reden. Sinds al meer dan een jaar geloof ik is het systeem zo veranderd dat ik alleen een dagkaart van € 35,00 kan kopen als ik van 2e naar 1e klas wil reizen. Dat heb er natuurlijk niet voor over en zo zou het ook niet moeten zijn.
Graag wil ik meer informatie over hoe ik 1e klas kan blijven reizen wanneer ik wil, voor een normale vrij lage extra prijs.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 juli 2015, 12:35

Hoi Senior, en welkom op dit forum!

Je hebt een OV-jaarabonnement, en je wil soms een keer een dagje met 1e klas reizen, in plaats van 2e klas. Je kunt naar een NS-kaartautomaat voorzien van een OV-chipkaartlogo, waar je voor Toeslag 2-1 Dag, Daluren of Weekend kiest. De klasse is nu tot 4.00 uur ’s nachts gewijzigd. Voor een hele dag kost je dit 25 euro, op maandag tot en met vrijdag in de daluren (voor 6.30, tussen 9.00 – 16.00 en na 18.30 uur) en in het weekend de hele dag kost je dit 15 euro, en een hele zaterdag of zondag kost je 10 euro.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge
Dat kan dus niet in de huidige situatie-al hangt de prijs af van het tijdstip, het is iets goedkoper buiten de spits en nog minder in het weekend.
Hoi Senior, en welkom op dit forum!

Je hebt een OV-jaarabonnement, en je wil soms een keer een dagje met 1e klas reizen, in plaats van 2e klas. Je kunt naar een NS-kaartautomaat voorzien van een OV-chipkaartlogo, waar je voor Toeslag 2-1 Dag, Daluren of Weekend kiest. De klasse is nu tot 4.00 uur ’s nachts gewijzigd. Voor een hele dag kost je dit 25 euro, op maandag tot en met vrijdag in de daluren (voor 6.30, tussen 9.00 – 16.00 en na 18.30 uur) en in het weekend de hele dag kost je dit 15 euro, en een hele zaterdag of zondag kost je 10 euro.

Reageer