Skip to main content

Beste mensen,

Op woensdag 17 oktober reisde ik van Londen naar Rotterdam met de Eurostar, en daarna met de NS door naar Woerden.

In Rotterdam kon ik niet uitchecken met mijn Eurostar ticket omdat de kaartlezer de barcode op mijn uitgeprinte ticket niet accepteerde, dus ik ben doorgereisd naar Woerden en heb in Woerden uitgecheckt. Mijn OV-chipkaart is gecontroleerd door de conducteur in de trein vanuit Rotterdam naar Woerden en hij heeft niet gezegd dat er een probleem was.

Ik heb nu een boete van 50 euro gekregen en het is niet mogelijk om de situatie te corrigeren op de NS website of Uitcheck gemist.

Kunt u mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet

Hugh Eaglestone

U had op het perron waar de Eurostat aankomt moeten inchecken met uw chipkaart. Er is daar een witte zuil met het bekende overstapsymbool. Uitchecken met de Eurostar hoeft niet, maar als u het via de poortjes had willen doen kunt u het poortje openen met uw Eurostarkaartje en weer naar binnen gaan met een normale incheck met uw chipkaart.

Dat heeft u klaarblijkelijk niet gedaan en dan reist u zwart voor dat stukje naar Woerden. U had overigens ook gewoon een kaartje Parijs of Londen naar Woerden kunnen kopen, dan heeft u geen gedoe en kunt u in Woerden het poortje openen met de Eurostarticket.

 

U kunt proberen de boete kwijt te laten schelden maar dit lukt lang niet altijd. 030 7515155. Als niet-Nederlander is er soms wat ruimte. Conducteurs hoeven niet te vertellen dat ze beboeten. Tien jaar geleden zou ik dat helemaal fout vinden maar gezien de toegenomen agressie en volstrekte onredelijkheid van nogal wat zwartrijders begrijp ik het ook wel.

 

 

 

 

 


Reageer