beantwoord

Van Venlo naar Dortmund

• 22 februari 2020
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Ik wil via Venlo naar Dortmund reizen heen en terug kan ik aan kaartje automaat kopen Venlo station ...?....Duits kaartautomaten is mij te moeilijk....en moet ik op juiste tijdstip reizen wat ik aangeef heb....?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 22 februari 2020, 16:49

Welkom bij de NS Community. Het is mogelijk om een ticket te kopen op station Venlo. Dit kan gewoon in de kaartautomaat van NS.

Bekijk origineel

2 reacties

Welkom bij de NS Community. Het is mogelijk om een ticket te kopen op station Venlo. Dit kan gewoon in de kaartautomaat van NS.

Reputatie 5
Badge

Dat kan, MAAR NS wil dan dat je een enorme omweg maakt via Arnhem, zo zijn de NS=gele automaten geprogrammeerd. Duurt veel langer, kost veel meer. Enne: start je echt in Venlo of al elders?

de REDEN is dat je precies vanaf Venlo NIET INTernationaal tarief reist, maar VRR, dus Duits, dat veel meer toelaat (ook bustram) en helaas, dat moet je dus in hun automaat kopen, NIET bij die van NS, maar 1 van de 2 die links naast de ingang staan (waar ooit eerst een snackbar was, nu meen ik wat anders). OF je kan het proberen bij het ARRIVA loket dat ook in het plaatskaartenkantoor is.

Je zegt niet duidelijk OF je op dezelfde dag terug wilt of pas later en ook al niet met hoeveel personen.

Ga je op 1 dag heen en weer-of zelfs nog de volgende dag heel vroeg, dan kan je beter een 24-uur Tagesticket kopen, kost rond de 30 eur en geldt dan precies 24 uur in het hele VRR gebied, treinmetrotrambus, maar NIET in de mooie witte ICE en IC treinen van DB, dat is Fernverkehr met eigen tarief. Die automaten zijn heel recent vervangen en bieden zeker ook engels naast duits, wat ze verder aan taal bieden weet ik niet. Het is preisstufe D, dat is het hoogste tarief, enkel rond de 16/17 EUR, met een 4-ritkaart iets goedkoper per rit (dus dat is retour als je met 2 gaat en pas later terug). Maar je hoeft enkel DO in te toetsen, dan komt het menu vanzelf verder. Ze nemen wel bankbiljetten maar aanname van NL bankkaarten is nog steeds nogal wisselvallig. Enne: er is vast anders wel iemand die je met die dingen kan helpen, duitsers zijn dat veel meer gewend als NL.

Als je naar die airport die zo heet wilt: in dat treintje blijven zitten tot Holzwickede (tot net zo ver geldt VRR) en dan een shuttlebus die ik meen 2 eur kost en linea recta in 5-6 min naar dat vliegveldje rijdt. Duurt wel ruim 2 uur en gaat 1x per uur. Vrij vaak treinuitval door personeelstekort.

Reageer