Ter informatie: VDU dagen is een pakket van 6 vrij reizen dagen die elk in een periode van 2 maanden geactiveerd kunnen worden en 1 vrij reizen dag die op elke dag in een jaar geactiveerd kan worden. Het pakket is alleen beschikbaar in combinatie met een (korting-)abonnement en voor personen vanaf 60 jaar. Bij gebruik op een werkdag is het alleen geldig buiten de spits. Niet tijdig geactiveerde VDU dagen vervallen zonder compensatie.
Ikzelf en mijn vrouw kopen jaarlijks een pakket VDU dagen. Die 6 van mij zijn geldig vanaf de eerste van elke oneven maand. Die van mijn vrouw vanaf een andere dag (de tiende of zo), ook in elke oneven maand. We lopen dus ongelijk.
Dat is nogal onhandig als we eens een meerdaagse reis willen maken waarbij we zowel de heen- als de terugreis op een VDU dag willen reizen. Als de startdatums van de 2 maanden bruikbare VDU gelijk lagen zou dat voor ons meer mogelijkheden voor meerdaagse reizen geven.
Is er een mogelijkheid om, eenmalig, de ingangsdag van onze VDU dagen gelijk te trekken?
--
Peter Knoppers
Beste antwoord door buttonius
Ik ga in eerste instantie met Chiel NS in zee. Als dat lukt is dat natuurlijk de beste oplossing.
Mocht dat niet lukken, dan gaan wij kiezen tussen overgaan op papieren VDU kaartjes (ik wist niet dat die nog bestonden - dank je Thom) en doorgaan met onze huidige niet-synchroon lopende VDU dagen.
Wordt vervolgd...
Bekijk origineel
Mocht dat niet lukken, dan gaan wij kiezen tussen overgaan op papieren VDU kaartjes (ik wist niet dat die nog bestonden - dank je Thom) en doorgaan met onze huidige niet-synchroon lopende VDU dagen.
Wordt vervolgd...